اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رسیدگی بدون کاغذ و قلم به ۱۱ هزار پرونده در دادگاه‌های استان گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۱۱ هزار پرونده امسال بدون استفاده از قلم و کاغذ در دادگاه‌های استان رسیدگی شد.

رسیدگی بدون کاغذ و قلم به ۱۱ هزار پرونده در دادگاه‌های استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدر آسیابی افزود: پرونده کاغذی در طرح رسیدگی الکترونیک وجود ندارد و همه فرآیندهای قضایی از زمان تشکیل، طول رسیدگی تا زمان صدور رای و بایگانی، سیستمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سه ماهی که از آغاز اجرای این طرح می‌گذرد ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده، الکترونیک رسیدگی و برای تعدادی هم رای صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: طرفین پرونده هم می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمزی که شعب به آنان می‌دهد، مراحل رسیدگی به پرونده خود را اینترنتی دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش زیرساخت‌ها برای شتاب‌بخشی به الکترونیک کردن فرآیندهای قضایی، امسال ۳ هزار دادگاه هم آنلاین برگزار شد و طرفین پرونده در صورت تمایل می‌توانند تصویری در جلسه رسیدگی، شرکت کنند.

آسیابی از ابلاغ اینترنتی ۸۵ درصدی اوراق قضایی هم خبر داد و گفت: امسال ۸۵ درصد اوراق قضایی به جای ارسال به محل کار و زندگی افراد، اینترنتی و از طریق گوشی در اختیار افراد قرار گرفت.

وی افزود: صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم، جلوگیری از رفت ‌و ‌آمدهای غیرضروری و رسیدگی سریع‌تر پرونده‌ها از اهدافی است که با هوشمند سازی فرآیندهایی قضایی دنبال می‌کنیم .

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول