اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فیلم| برگزاری آزمون جامع تعیین سطح طلاب، روحانیون و مدرسین علوم دینی اهل سنت گلستان

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور گفت: امروز ۱۸۹ نفر از طلاب، روحانیون و مدرسین علوم دینی اهل سنت استان گلستان در آزمون جامع تعیین سطح شرکت کردند.

فیلم| برگزاری آزمون جامع تعیین سطح طلاب، روحانیون و مدرسین علوم دینی اهل سنت گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم امروز در گفت و گو با خبرنگاران در شرق گلستان اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» از سال ۱۳۸۳ مدارک علمی حوزه‌های علمی شیعه و اهل سنت را تایید کرد و معتبر اعلام داشت.

وی افزود: تاکنون در گلستان چندین مرحله آزمون‌های تعیین سطح برگزار شده که در سطح یک ۹۰ نفر، در سطح دو ۱۴۹ نفر و در سطح ۳ تاکنون ۱۳۵ نفر شرکت داشتند و مدارک فوق دیپلم «سطح یک»، لیسانس «سطح دو» و فوق‌لیسانس «سطح سه» اخذ کردند.

دیلم تصریح کرد: امروز ۱۵ اسفند نهمین دوره آزمون‌های ویژه مدرسین و هشتمین دوره ویژه طلاب و روحانیون (خواهران و برادران) به صورت شرق و غرب در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس برگزار شد.

 

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور تاکید کرد: بیش از ۷۰ حوزه علمیه اهل سنت استان گلستان در آزمون امسال شرکت داشتند که از این تعداد ۳۹ نفر در سطح یک، ۱۴۳ نفر در مقطع سطح دو و هفت نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد (سطح سه) شرکت داشتند که در مجموع تعداد آزمون‌دهندگان به ۱۸۹ نفر رسید.

* اشتغال و جذب استخدامی فارغ التحصیلان
نورعلی دیلم گفت: فارغ‌التحصیلان تاکنون در آزمون‌های استخدامی کشور شرکت داشتند و در سال گذشته ۱۲ نفر در آموزش و پرورش جذب شدند و هم اکنون به عنوان مدرس و عضو جامعه فرهنگیان استان گلستان، اشتغال به خدمت دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: آزمون‌های کانون های مشاوره و نیز وکالت و هرگونه آزمون استخدامی کشور، طلاب و روحانیون فارغ‌التحصیل مرکز بزرگ اسلامی گلستان می‌توانند شرکت کرده و باقبولی در آزمون جذب و استخدام مشاغل شوند که این خود تحولی عظیم در حوزه آموزش به لحاظ کمی و کیفی ایجاد کرده است.

 

 

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول