اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تحقق الگوی کشت از طریق اجرا شدن کشت قراردادی در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، الگوی کشت را موضوعی گسترده و پیچیده عنوان کرد و گفت: با اجرا شدن کشت قراردادی تا حدود زیادی به سمت تحقق الگوی کشت در استان حرکت خواهیم کرد.

تحقق الگوی کشت از طریق اجرا شدن کشت قراردادی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد برزعلی امروز گفت وگو با در  خبرنگاران استان با تأکید بر اجرا شدن کشت قراردادی اظهار کرد: کشت قراردادی علاوه بر جنبه‌های اقتصادی موجب استفاده کارا و مؤثر منابع هم چون آب و خاک و هدفمندشدن کشاورزی در استان خواهد شد.

وی پیاده‌سازی الگوی کشت در استان را موضوعی گسترده و در عین حال پیچیده عنوان کرد و گفت: قوانین مربوط به الگوی کشت همچون قانون توزیع عادلانه آب وجود دارد اما بحث فنی الگوی کشت تابع چند متغیر است و یکی از متغیرهای مهم بحث اقتصاد کشاورز است چرا که کشاورز به دنبال محصولی است که درآمد بیشتری عایدش کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان یکی از برنامه­‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی در دولت جدید را رسیدن به الگوی کشت از طریق کشت قراردادی عنوان کرد و افزود: در سال جاری به این سمت حرکت می­‌کنیم  تا سطوح وسیعی از گندم‌ تولیدی کشور را در کشت قراردادی جای دهیم، وقتی کشت قراردادی این نوع کشت منعقد شود به تبع آن پتانسیل‌سنجی نیز انجام خواهد شد.

برزعلی با بیان اینکه تمام دنیا با تغییر اقلیم مواجه شده است، افزود: باید براساس کشاورزی هوشمند اقلیم حرکت کنیم و الگوی کشت را براساس کشت قراردادی انجام دهیم در واقع با این کار تا حدود زیادی به سمت اجرا شدن الگوی کشت حرکت خواهیم کرد.

وی شعار مقام معظم رهبری در سال جاری به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین را محور فعالیت­‌های جهاد کشاورزی در سال جدید عنوان کرد و گفت: با وجود آن­که بخشی از چالش‌­های بخش کشاورزی و منابع طبیعی رفع شده اما هنوز مشکلاتی از جمله به روز کردن و نوسازی ادوات، ارتقا هر چه بیشتر بذور اصلاح شده از لحاظ کمی و کیفی، بهینه کردن فعالیت تشکل­‌های کشاورزی، بیمه، افزایش سودآوری فعالیت­‌های کشاورزی و بهره­‌وری از منابع آب و خاک، طراحی و اجرای الگوی کشت مناسب در استان با محوریت وجود منابع آب و پیگیری خریدهای تضمینی با نرخ‌­های مناسب وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به برنامه‌­های این سازمان در سال جاری خاطرنشان کرد: افزایش بحث صنایع تبدیلی غذایی مرتبط با جهاد کشاورزی، گسترش و ارتقا فعالیت­‌های زنجیره تولید به خصوص در گیاهان دارویی، سوق دادن تحقیقات به نیازهای استان، افزایش سطح کشت پنبه، استفاده از فناوری  و هوش مصنوعی در زنجیره تولید از جمله برنامه‌های مهم‌ سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری محسوب می‌­شود.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول