اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بارش‌های چند روز گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال به زعفران کاران آزادشهری خسارت زد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: متاسفانه بارش های چند روز گذشته در استان گلستان و شهرستان ازادشهر حدود ۲۴۰ میلیارد ریال به مزارع زعفران خسارت وارد کرد.

بارش‌های چند روز گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال به زعفران کاران آزادشهری خسارت زد

حسین ممشلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: بارش های اخیر در استان گلستان و شهرستان آزادشهر سبب خوشحالی کشاورزان و افزایش تولید محصولات زراعی در کشت محصولات پاییزه و زمستانه خواهد بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه این بارش سبب خسارت هایی به مزارع زعفران شده و این بارش در روند برداشت و کیفیت محصول مشکلاتی ایجاد می کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: در بازدیدهای میدانی از مزارع زعفران که بخش عمده ان در روستای وامنان از توابع شهرستان ازادشهر بوده سبب لگدمال شدن بخشی از گلهای زعفران به خاطر تردد شده و این بارش ها سبب تاخیر در برداشت محصول می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود حدود ۲۰ درصد از تولید امسال محصول زعفران خسارت دیده باشد که در سطح ۳۰۰ هکتار از مزارع گل ده(بارآور) امسال به میزان ۲ کیلوگرم در هکتار را شامل می شود.

ممشلی گفت: در مجموع ۶۰۰ کیلوگرم از این محصول خسارت دیده که با قیمت هرکیلوگرم ۴۰۰ میلیون ریال ، مجموعا ۲۴۰ میلیارد ریال خسارت مزارع زعفران در اثر بارش های چند روز گذشته است.متاسفانه زعفران و گیاهان دارویی جزو اقلام تحت پوشش محصولات کشاورزی نبوده و تلاش داریم تا با بیمه این محصولات بخشی از خسارت های احتمالی کشاورزان را جبران کنیم.

وی بیان کرد: در بارندگی های رگباری و سیل اسای هفته های گذشته نیز بخش زیادی از محصولات کشاورزی منطقه به ویژه زعفران توسط رواناب های زیرگل و لای مدفون شدند و این بارندگی ها نیز حدود ۸۹ میلیارد تومان به شهرستان ازادشهر خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول