اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رشد 137 درصدی صادرات کالا از گمرک بندرترکمن

رئیس گمرک بندرترکمن گفت: صادرات کالا در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول امسال از گمرک بندر ترکمن ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

رشد 137 درصدی صادرات کالا از گمرک بندرترکمن

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرترکمن آنه محمد گل صبح امروز در بازدید اصحاب رسانه، خبرنگاران، خانه احزاب و فعالین فرهنگی اجتماعی استان گلستان از روند اجرای لایروبی خلیج گرگان و حوالی جزیره آشوراده اظهار کرد: از روزی که شرکت آبادگان بندر ترکمن را عهده دار هیچ اتفاقی خاصی برای این بندر نیفتاده و در تلاش هستیم تا مدیریت این کار را به شرکت دیگر واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: امسال اقدامات خوبی در حوزه گمرک شهرستان انجام شده به گونه ای که در گذشته چهار کشور مقصد صادرات کالا بوده و امروز این کشورها به هشت کشور افزایش یافته است.

رئیس گمرک شهرستان بندرترکمن خاطرنشان کرد: تعداد کالاهای صادراتی از هشت قلم کالا به ۳۸ قلم کالا افزایش داشته و صادرات کالا در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول سال ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: این گمرک جزو قدیمی ترین گمرکات استان بوده که ظرفیت خوبی در حوزه تجاری دارد. باتوجه به ظرفیت و پنانسیل خوب این گمرک، امکان تبدیل به قطب تجاری شدن آن در گلستان بسیار زیاد است.

وی گفت: این گمرک تنها گمرک بعد از بندر امیرآباد مازندران در شمال بوده که خط ریلی داشته و می تواند کالا از این طریق وارد و صادر شود. با فعال شدن این ایستگاه راه آهن در گمرک، پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی شوند.

فرماندار شهرستان بندرترکمن در این بازدید گفت: در محدوده گمرک بندرترکمن، دایک چهار قرار‌گرفته که تخلیه رسوبات و لایروبی را با خط انتقال یکهزارو ۵۰۰ مترمربع دارد.

عبدالغفور غراوی اظهار کرد: گنجایش این دایک ۳۰۰ هزار متر مکعب بوده و تاکنون ۲۶۰ هزار مترمکعب مصالح وارد ان شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول