اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

لزوم رفع انحصار صدور مجوز وکالت/ تعداد وکلا با جمعیت کشور تناسبی ندارد

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه افزایش صدور مجوز وکالت باید در دستور کار مجلس قرار گیرد و به نحو احسن اجرا شود گفت: اگر تعداد وکلا افزایش یابد انحصارطلبی شکسته می‌شود.

لزوم رفع انحصار صدور مجوز وکالت/ تعداد وکلا با جمعیت کشور تناسبی ندارد

هادی بیگی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در حوزه فعالیت کاری وکلا باید نسبت جمعیت مردم به تعداد وکلا سنجیده شود در صورتی که در حال حاضر تعداد پروانه وکالت متناسب با جمعیت کشور نیست.

وی با بیان اینکه به ازای یک تعداد از جمعیت مردم وکیل لازم داریم که این مهم در تمام دنیا مرسوم است گفت: باید قوانینی در راستای افزایش تعداد وکلا و رفع انحصار از صدور پروانه وکالت در کشور تدوین شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد صدور پروانه‌های وکالت به دور از انحصارطلبی باشد ضمن اینکه نیازمندی مردم در این حوزه رفع می‌شود کمبودی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تدوین قانون افزایش صدور مجوز وکالت باید در دستور کار مجلس قرار گیرد و به نحو احسن اجرا شود گفت: در حال حاضر تعداد وکلا بر مبنای سرانه جمعیت نیست که اگر انحصارطلبی شکسته می‌شود خدمات نیز به صورت مطلوب‌تری به مردم ارائه خواهد شد.

بیگی‌نژاد با اشاره به اینکه محدودیت تعداد وکلا احتمال فساد را افزایش می‌دهد خاطرنشان کرد: انحصار در عرصه کاری وکلا عامل گرانی خدمات در این حوزه است چراکه گزینه‌های محدود قدرت انتخاب را از مردم سلب می‌کند.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول