جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۲

استانها  /  همدان

چرا نباید پیگیر طرح جامع و تفضیلی تویسرکان باشیم؟

فرماندار تویسرکان با انتقاد از فراوانی ساخت و ساز بدون برنامه در شهرستان گفت: چرا نباید پیگیر طرح جامع و تفضیلی شهر باشیم؟

چرا نباید پیگیر طرح جامع و تفضیلی تویسرکان باشیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سید رسول حسینی بعدازظهر امروز در شورای اداری با اشاره به برگزاری رزمایش حراست و دفاع از اماکن و ادارات دولتی روز ۳۰ مهرماه ساعت ۹ صبح همزمان به سراسر کشور اظهار کرد: نقاط ضعف و قوت ادارات چه به لحاظ فیزیکی ساختمان اداری و به لحاظ ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری باید بررسی و شناسایی شود و نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کار باید از اساس و اصولی به منظور حراست از ادارات صورت گیرد تصریح کرد: شهرستان تویسرکان آبستن حوادث نیست؛ اما ما باید برای هر شرایط و زمانی از آمادگی کامل برخوردار باشیم، کاهلی در این خصوص پذیرفته نیست.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و تلاش برای کسب رضایتمندی آن‌ افزود: جایگاه مدیران و زیرمجموعه آن‌ها مورد توجه ماست؛ اما حمایت ما از ارباب رجوع بیشتر خواهد بود حواسمان باشد باید طبق شرع و قانون در قبال مسئولیت واگذار شده برای خدمت به مردم پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخورد با ارباب رجوع باید محترمانه باشد تاکید کرد: بعد از گذشت 42 سال از عمر با برکت انقلاب تذکر دادن به مدیر یا کارمند به خاطر رفتار نادرست با مردم، شایسته کادر اداری نیست، ما همه خادم مردم هستیم، بنده از هیچ کس، هیچ ابایی ندارم و تمام قد در خدمت مردم با این وضعیت اقتصاد و خوشبختانه با وضعیت مطلوب امنیت هستم.

حسینی با اشاره به انتقاد امام جمعه شهرستان به خاطر عدم ارائه درست خدمات و بداخلاقی برخی از ادارات به ارباب رجوع تصریح کرد: اگر ارباب رجوع به خاطر انجام نشدن کار و بداخلاقی مدیر اداره‌ای به فرمانداری مراجعه کند، همراه با ارباب رجوع و اهالی رسانه به اداره مربوطه خواهم رفت، توجه به اخلاق‌مداری در جلب رضایت‌ مردم باید سرلوحه کار مدیران و زیرمجموعه آنها قرار گیرد.

وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه همه امور مردم به فرمانداری سپرده می‌شود، گویا هیچ دستگاه اجرایی دیگر در شهرستان نیست، از همه مسوولان خواست پیگیر امور خود باشند و در صورت عدم توان حل و فصل مسائل و مشکلات ارباب رجوع را به فرماندار ارجاع دهند.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر اینکه رودربایستی مدیر در جایگاه یک مسوول و خدمتگزار مردم در برابر مدیر بالادستی خود بهانه مناسبی برای کار نکردن نیست افزود: بنده خودم با توجه به شرایط شیوع کرونا و کاهش بسترهای ابتلا و تسهیل ارائه خدمات به مردم برای اضافه‌شدن یک دفتر پیشخوان دیگر به دفاتر شهرستان اقدام کردم زیرا مسوول مربوطه با مدیر استانی خود رودربایستی دارد.

وی تاکید کرد: خدمت بدون منت به مردم وظیفه همه ما مدیران و مسوولان به مردم است، پس مدیر باید از همه فرصت‌ها برای ارائه بهترین خدمات به جامعه به نحو مطلوب بهره‌برداری کند.

حسینی خواستار ارتباط بیشتر مسوولان با نماینده مردم در مجلس شد و تصریح کرد: ارتباط با نماینده منجر به برقراری ارتباط با وزاتخانه‌ها و سازمان‌ حوزه کاری شما می‌شود و اینکه تنها نگاه مدیران به اعتبارات شهرستانی نباشد؛ بلکه به دنبال اعتبارات کلان هم باشد.

وی با انتقاد از فراوانی ساخت و ساز بدون برنامه در شهرستان اظهار کرد: چرا نباید پیگیر طرح جامع و تفضیلی شهر باشیم؟

فرماندار تویسرکان از هزینه زمان و انرژی در شهرستان به خاطر پرداختن غیر معقول به حواشی سخن به میان آورد و گفت: چرا تنها نکات حاشیه‌ای را برجسته می‌کنیم و به بیان نقاط مثبت مثل کسب مقام دوم امر به معروف شهرستان، رتبه دوم تسهیلات روستایی و کسب رتبه برتر فرمانداری  در استان همدان و... نمی‌پردازیم.

وی در ادامه از اجرای مانورهای سلامت برای کنترل کرونا در سطح شهرستان خبر داد و با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد مردم تویسرکان ماسک می‌زنند تصریح کرد: وضعیت کرونایی تویسرکان خیلی مطلوب نیست؛ اراده عمومی باید به میدان بیاید چراکه با مراسم عزا و عروسی و دورهمی‌های تفریحی و مهمانی به وضعیت عادی دست نخواهیم یافت.

چرا ارباب رجوع را به زحمت می‌اندازید به نحوی که شکایت به امام جمعه می‌برد؟

امام جمعه تویسرکان نیز با بیان اینکه دریافت مالیات منوط به رونق وضعیت اقتصادی مردم است اظهار کرد: در اخذ مالیات باید اول به وضعیت اقتصاد مردم توجه شود.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی تاکید کرد: کسی که به دنبال دریافت مالیات بدون آباد کردن باشد سرزمین را ویران و مردم را هلاک می‌کند که در این صورت کار این فرد به اندازه عمر گل قوام خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه ما در حکومت دینی و اسلامی در قبال خدمتگزاری به مردم وظیفه داریم، از بداخلاقی و طولانی بودن بروکراسی اداری برخی از ادارات در خدمات‌دهی به ارباب رجوع انتقاد کرد و گفت: چرا باید بروکراسی اداری به حدی باشد که ارباب رجوع را به زحمت بیاندازد به نحوی که شکایت به امام جمعه ببرد.

موحدی با بیان اینکه امید است در مقابل خدا و شهدا شرمنده نباشیم تصریح کرد: همه ما باید نسبت به جایگاه و مسوولیت واگذار شده در روز قیامت در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های عامل در ارائه خدمات به مردم همه تلاش خود را به کار گیرند، گفت:اگر کاری از دست شما مدیران بر نمی‌آید حداقل با رفتاری در خور شان مردم با ارباب رجوع برخورد کنید.

انتهای پیام/89010

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول