احیای ۵۰ واحد تولیدی در همدان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از کسب رتبه دوم ثبت آمار تولیدی استان در سطح کشور خبر داد و گفت: ۴۵ تا ۵۰ واحد تولیدی داخل و خارج شهرک‌های صنعتی همدان احیا شده است.
حمید بهزادی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در مجموع ۴۵ تا ۵۰ واحد تولیدی داخل و خارج شهرک‌های صنعتی احیا شده است اظهار کرد: برخی از واحدها که بدهی داشتند یا درگیر مشکلات شراکت بودند در ستاد تسهیل مطرح و با محصول قبلی احیا شده است. وی با اشاره به اینکه در برخی دیگر از واحدها که ماشین‌آلات نداشتند، زمین و سوله به سرمایه‌گذار جدید واگذار شده است افزود: این واحدها با محصول جدید به چرخه تولید پیوستند و از امکانات قبلی همچون سوله و زمین بهره‌برمند شدند. معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: در فرآیند احیای واحدهای تولیدی گاهی به طور کلی صنعت واگذار و کارخانه با سرمایه‌گذار جدید و البته سیاست جدید به عرصه تولید بازمی‌گردد. وی با تاکید بر اینکه با اصلاح قانون در کمیته مقررات‌زدایی امسال اجاره واحدهای تولیدی نیز در دستور کار قرار گرفت متذکر شد: طی این فرآیند از امکانات موجود به نحو احسن با حداقل سرمایه‌گذار بهره‌مند می‌شویم. بهزادی‌شریف با بیان اینکه تعدادی از واحدها از طریق اجاره کارخانه‌ها در سال جاری احیا شدند یادآور شد: برخی از واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها هستند به طوری که مشکل حقوقی دارند و امکان واگذاری وجود ندارد لذا باید درصدد رفع مشکلات حقوقی باشیم. وی در پایان از رتبه دوم ثبت آمار تولید استان در سطح کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به عملکردهای وزراتخانه استان همدان رتبه ۹ کشوری را کسب کرده است. انتهای پیام/89033/
واحد تولیدی و صنعتي دانش بنیان
11:49 - 10 اسفند 1399

1 بازنشر
13 بازدید



1 پاسخ