اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قوای سه‌گانه اقامه عدالت را در دستور کار قرار دهد/ ضرورت بازنگری قوانین برای مبارزه با فساد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید به سمت اقامه عدالت حرکت کنیم و این مهم وظیفه تمام قواست، گفت: بازنگری برخی از قوانین برای مبارزه با فساد در اولویت باشد.

قوای سه‌گانه اقامه عدالت را در دستور کار قرار دهد/ ضرورت بازنگری قوانین برای مبارزه با فساد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه عملکرد دستگاه قضا نشان داد امیدآفرینی و ایجاد نشاط برای مردم دور از دسترس نیست اظهار کرد: طبیعتا کسی که در میدان باشد و وضعیت مردم برای او مهم باشد می‌تواند با حضور جدی و جهادی امیدآفرینی کند.

وی با بیان اینکه در کنار مردم بودن و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدن قابل تقدیر است برای رئیس قوه قضاییه و همراهان ایشان در دستگاه قضا آرزوی توفیق کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه از تشریح وضعیت استان عبور می‌کنم چون رئیس قوه قضائیه از نزدیک با فعالان اقتصادی دیدار داشتند بنابراین به این موضوع که قوه قضاییه قلب تپنده عدالت است می پردازم گفت: طبق بیانات رهبری باید به سمت اقامه عدالت حرکت کنیم و این مهم وظیفه تمام قواست و همه باید ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه در تحقق عدالت در سه عرصه مشکل داریم که یکی عرصه مدیران است و اگر کسی برنامه نداشته باشد در عرصه مدیریت اجتماعی به عدالت دست نمی‌یابد افزود: ساختارهای ما نکته مهم دیگر است، اگر ساختارها مقبول نباشد، اگر مدیر هم عادل باشد به عدالت نمی‌رسیم که در حوزه برخی واحدها شاهد این موضوع هستیم.

شعبانی با بیان اینکه در مسئله بانک‌ها مدیر بانک در ساختاری قرار گرفته که مسئله جزء‌نگری دارد و نگاه کلان در آن وجود ندارد گفت:  اگر مدیر نتواند نگاه کلان داشته باشد دچار برخی مشکلات می‌شویم که با آن مواجه هستیم.

وی مشکل بعدی را در برخی قوانین دانست و با بیان اینکه این موارد منطق‌الصراط را تضعیف کرده است اظهار کرد: این قوانین نیاز به تغییر و بازنگری دارد، فلسفه نظام اسلامی مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت است که باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فساد یک مقوله تشکیک است در تشریح مطلب عنوان کرد: گاهی مواقع مفسد در حین ارتکاب فساد می‌داند که فساد می‌کند و قانون هم در این زمینه صراحت دارد، گاهی پرونده‌هایی داریم که متهم، حین ارتکاب اعتقاد به فساد ندارد یعنی قانون گاهی موارد شفافیت لازم را در عرصه فساد ندارد.

وی با بیان اینکه گاهی فساد در دستگاه‌های حاکمیتی رخ می‌دهد و موضوع سو‌ء استفاده مطرح است اما گاهی موارد در بین مردم مشکل داریم افزود: در حال حاضر طرح جامع شهری همدان نیز جزو موضوعاتی است که ممکن سو‌ء استفاده‌ و یا رانت‌خواری‌هایی از آن شود.

شعبانی با بیان اینکه خوشبختانه در استان همدان تنشی خاصی در عرصه مدیریت وجود ندارد و مدیران زحمت می‌کشند اما نیازمند توجه بیشتری در عرصه مدیریتی هستیم گفت: برخی مشکلات استان قابل حل است که مدیران باید در این زمینه با جسارت و اعتقاد به تحقق فرمایشات رهبری ورود کنند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم سفر رئیس قوه قضاییه به استان مایه مباهات و خیر و برکت باشد و شاهد توسعه عرصه‌های تولیدی در همدان باشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول