اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ایجاد صنایع تبدیلی در همدان

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان از ایجاد صنایع تبدیلی در استان خبر داد و گفت: برای استفاده از دیم‌زارهایی که یک سال برای آیش رها می‌شود و یک سال کشت می‌شود با ستاد فرمان امام(ره) وارد کار شدیم و تفاهمنامه‌هایی منعقد شد.

ایجاد صنایع تبدیلی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس همدان، منصور رضوانی‌جلال عصر امروز در شورای اداری استان با حضور رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: استان همدان ۱۱۷ هزار بهره‌بردار دارد که ۲۸ درصد آن در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ۱۱۷ هزار بهره‌بردار قریب به ۴.۴ تن محصولات کشور را تولید می‌کنند که در بسیاری از محصولات رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده‌ایم گفت: معمولا میانگین تولید در اراضی کشاورزی استان مانند سیب‌زمینی بیشتر از میانگین کشوری است.

 رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه استان همدان بهره‌ورانه از ظرفیت‌ها استفاده می‌کند و بر اساس برنامه بالادستی اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی کار انجام می‌گیرد گفت: ۸۵ درصد اراضی آب استان مجهز به سیستم آبیاری نوین بوده که در کشور این میزان ۴۸ درصد است.

وی با اشاره به اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان برای تهیه ادوات کشاورزی در استان افزود: طرح سرشاخه‌کاری گردو به عنوان یکی از تولیدات عمده استان همدان با همراهی کشاورزان در حال انجام است.

رضوانی‌جلال با اشاره به اینکه قبلا پیوندک گردو را از کشور ترکیه می‌آوردیم که این کار در حال حاضر را در استان انجام می‌‌گیرد گفت: در کنار آن طرح فراز و اقدامات در حوزه تولید انگور انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به ملایر به عنوان «شهر جهانی انگور» اظهار کرد: در بخش ایجاد صنایع تبدیلی طرح‌های مهمی در چهار استان کشور در حال انجام است که همدان نیز یکی از این استان‌هاست.

 رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در استفاده از دیم‌زارهایی که یک سال برای آیش رها می‌شود و یک سال کشت می‌شود با ستاد فرمان امام(ره) وارد کار شدیم و تفاهمنامه‌هایی منعقد شد افزود: ۱۲۴ هزار هکتار اراضی دیم که آیش می‌شدند دوباره تبدیل به کشت‌های تناوبی می‌شودند.

وی در پایان با پیشنهاد به اینکه باید کار جهادی صورت گیرد و ریسک‌پذیری در جامعه تقدیر شود خاطرنشان کرد: در سازمان جهاد کشاورزی ۴۴ درصد پست‌ها نیرو دارد و بقیه پست‌ها نیرو ندارد، توفیقات در این بخش به دست کشاورزان، فرمانداران، نمایندگان مجلس و امام جمعه و دیگران تلاشگران صورت گرفته است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول