اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مسدودسازی اینترنت و فیلتر اینستاگرام دروغ محض است/ کدام منطق قطع اینترنت در دنیای ارتباطات را می‌پذیرد؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه مسدودسازی اینترنت و فیلتر اینستاگرام دروغ‌ محض است که از سوی عده‌ای با اهداف خاص مطرح می‌شود گفت: ضابطه‌مندی هدف اصلی طرح «صیانت از فضای مجازی» است، جالب آنکه هنوز طرحی تصویب نشده که برخی با اطمینان از تصویب آن خبر می‌دهند.

مسدودسازی اینترنت و فیلتر اینستاگرام دروغ محض است/ کدام منطق قطع اینترنت در دنیای ارتباطات را می‌پذیرد؟

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص طرح صیانت از کاربران فضای مجازی اظهار کرد: کسانی که در این خصوص اظهار نظر کردند بیش از ۹۰ درصد اصلا نمی‌دانند این طرح چیست؟

وی با تاکید بر اینکه برخی اصلا اصل مصوبه مجلس را نمی‌دانند که چه چیزی مصوب شده است افزود: برخی بنا دارند که در فضای مجازی به هر قیمتی مجلس را زیر سوال ببرند بنابراین با این طرح نیز مخالفت می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه برخی نمی‌دانند در مجلس چه اتفاقی افتاده و با بی‌اطلاعی نسبت به این طرح اظهار نظر می‌کنند افزود: مجلس به دنبال بستن اینترنت و فیلتر کردن اینستاگرام و سایر پیام‌رسان‌های خارجی نیست بلکه دنبال تعیین ضوابطی است که همه دنیا دارند نه اینکه اینترنت را قطع کند، اصلا مگر این کار آن هم در دنیای ارتباطات امروز شدنی است؟

وی با تاکید بر اینکه تمام کشورها برای پلتفرم‌هایی که در کشورشان استفاده می‌کنند ضوابط دارند ولی ما نداریم گفت: سوال اینجاست که کدام کشور اجازه می‌دهد بدون ضابطه پیام‌رسانی در کشورشان فعالیت کند، چراکه این اتفاق در مواقعی به زندگی خصوصی مردم نیز خدشه وارد می‌کند.

فلاحی با بیان اینکه آنهایی که از بستن و فیلتر کردن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی سخن می‌گویند دنبال اهداف خاصی هستند تصریح کرد: یکی از اهداف این دسته از افراد این است که می‌خواهند با انتقال یک سری مباحث دروغ با مجلس مقابله کنند.

کدام عاقلی باور می‌کند مجلسی که دغدغه‌اش معیشت مردم است دنبال تعطیلی کسب و کار باشد؟

وی با بیان اینکه مجلس طبق اصل ۸۵ طرح صیانت از کاربران فضای مجازی را به کمیسیون مشترک سپرده است افزود: این طرح به جای بررسی در صحن علنی در کمیسیون  خصوصی که متشکل از سه کمیسیون داخلی و صاحب نظرانی بیرون از مجلس هستند، بررسی می‌شود چرا که در صحن علنی به علت نبود فرصت کافی و مشغله‌های متعدد نمی‌توان به خوبی به بررسی آن پرداخت.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صحن علنی ساعات محدودی دارد ولی کمیسیون مشترک ساعات نامحدودی است و می‌توانند جلسات زیادی برای بررسی مطلوب این طرح داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر رهاشدگی فضای مجازی باری روی دوش مجلس است و نمی‌توان آن را معطل کرد گفت: اخباری مبنی بر قطع شدن شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام کلا فضاسازی و دروغ‌پردازی برای مقابله چشم بسته با مجلس است و هیچکدام از اینها مدنظر طرح نیست بلکه بحث سر ضابطه‌مند شدن است.

فلاحی عنوان کرد: کدام فرد عاقلی باور می‌کند مجلس که در یک سال گذشته تمام دغدغه‌اش اقتصاد، معیشت و اشتغالزایی مردم است الان دنبال تعطیل کردن کسب و کارها باشد، اینها سخنانی از طرف افراد معاند است که به دروغ مطرح شده است.

وی با بیان اینکه ما از نظر منتقدان استفاده می‌کنیم اما انتظار بر این است که نسبت به این طرح مطالعه شده باشد اظهار کرد: برخی در کسوت منتقد این طرح ظاهر شده‌اند که کوچکترین مطالعه‌ای نسبت به محتوای طرح نداشته‌اند اما برخی نیز دلسوزانه مواردی را مطرح می‌کنند که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر اینکه هنوز طرحی تصویب نشده که برخی از عنوان «تصویب» در فضای مجازی استفاده می‌کنند گفت: مردم اول بدانند طرح را تصویب کرده‌ایم یا نحوه بررسی طرح را به کمیسیون مشترک سپرده‌ایم زیرا اصلا اینها با هم فرق می‌کنند.

وی قطع گوگل را هم دروغ و فضاسازی از سوی عده‌ای عنوان کرد و گفت: این سخنان پایه و اساس منطقی و علمی ندارد، بهترین راه مطالعه طرح است زیرا هدف طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است نه اینکه مسدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی.

 انتهای پیام/۸۹۰۰۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول