اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حسین‌پور کلید شهر تویسرکان را رسما تحویل گرفت

محمد حسین‌پور با حکم استاندار استان همدان، امروز رسما سکان شهرداری تویسرکان را به دست گرفت.

حسین‌پور کلید شهر تویسرکان را رسما تحویل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، بعد از ظهر امروز طی مراسمی بر اساس حکم رسمی استاندار همدان محمد حسین‌پور به عنوان شهردار شهر تویسرکان معرفی و از زحمات احسان پیری و عظیم الوندی در مسئولیت شهردار سابق و سرپرست شهرداری تقدیر شد.

رئیس شورای سلامی شهر تویسرکان در این آیین درباره انتخاب شهردار اظهار کرد: ۲۱ نفر با توجه به فراخوان زده شده کاندیدای شهردار شدند که از این تعداد ۱۱ نفر شرایط لازم را نداشتند و از ۱۰ نفر باقیمانده دو نفر هم انصراف دادند.

علی خزائی به انتخاب محمد حسین‌پور به دلیل دارا بودن بیشترین امتیاز به عنوان شهردار شهر تویسرکان با آرای هفت نفر شاره کرد و افزود: ایشان تجربه کار را به عنوان شهردار کوهدشت، دو ناحیه لرستان و شهرستان نهاوند در کارنامه خود دارند.

وی با آرزوی موفقیت در کسب رضایتمندی مردم و آبادانی شهر برای شهردار جدید تویسرکان تاکید کرد: ما به دنبال جذب افراد نخبه بومی برای شهرداری بودیم اما افراد مورد نظر تمایلی برای این قبول این مسئولیت نداشتند.

امام جمعه شهر تویسرکان نیز با اشاره به اینکه شهرداری تویسرکان با وجود قدمت مدنیت، باغ شهر بودن و ظرفیت‌های خاص دیگر شهر وظیفه سنگینی دارد اظهار کرد: با توجه رشد علمی امروز، شهرسازی هم باید نسبت به سابق رشد داشته باشد؛ اما گاهی ما عقب‌گرد کردیم.

حجت الاسلام مرتضی موحدی با تاکید بر توجه بیشتر بر آبادانی و مبلمان شهری، خطاب به شهردار جدید تصریح کرد: پیگیری مصالح عمومی مقدم بر هر چیز دیگری باید باشد و باید کارها علمی، فنی و تخصصی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهری تویسرکان به طور جامع و کارشناسی شده دقیق به زودی دیده شود تاکید کرد: طبق دین مبین اسلام که بر رفاه عمومی تاکید دارد شهر تویسرکان ظرفیت بسیار خوبی دارد پس باید شهر، علمی و اساسی توسعه یابد وگرنه کاریکاتوری می‌شود.

امام جمعه تویسرکان با ابراز امیدواری برای موفقیت شورا و شهرداری با همدلی و وحدت همه جانبه در راستای توسعه تویسرکان گفت: از نیروهای شهرداری توقع داریم شهردار جدید را در راستای توسعه شهر کمک کنند.

فرماندار تویسرکان نیز میانگین سنی جمعیت تویسرکان را در بین شهرستان‌های استان بالا دانست و گفت: نقشه شهر تویسرکان به عنوان یک شهر خطی و کریدوری منحصر به فرد است که سه عامل پدیده جغرافیایی، انسانی و طبیعی و کشاورزی را می‌تواند دلیل آن برشمرد.

سید رسول حسینی با بیان اینکه شهر تویسرکان چندهسته‌ای نیست و به دلیل خطی بودن ما نمی‌توانیم توسعه داشته باشیم افزود: عمده مشکل در شهر تویسرکان ترافیک است، امیدوارم بتوانیم آن را بازنگری کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی طرح پایش تصویری شهر تویسرکان، طرح تفضیلی را بازنگری طرح جامع دانست و تاکید کرد: باید برای جابجایی آرامستان هم یک برنامه‌ریزی داشته باشیم.

فرماندار تویسرکان با اشاره به نیاز تغییر مورفولوژی یا ریخت شهر تویسرکان ابراز کرد: ریخت شهر تویسرکان با کمترین هزینه قابل تغییر است که باید مورد نظر باشد.

وی به تفاوت آشکار بین بافت فرسوده و محلات مرفه‌نشین شهر تویسرکان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه ورودی شهر تویسرکان از سمت جاده تویسرکان به کنگاور محل تخلیه زباله و نخاله شده که باید فکری برای حل این مشکل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت کمیسیون ماده ۱۰۰ به عهده شهرداری است اظهار کرد: نماینده شورای شهر، نماینده دستگاه قضا و فرماندار در هر کجا که لازم باشد باید به عنوان حافظ منافع وارد شوند.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به نیاز بازنگری برای تدوین بودجه شهرداری،  ساماندهی و سازماندهی نیروهای را از شهردار جدید خواست و خاطرنشان کرد: وضعیت اعتبار شهرداری را هنوز از طریق کمیته برنامه‌ریزی ابلاغ نکردیم مطمئنا نسبت به سال‌های گذشته حدود چهار برابر خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان همدان نیز رفع مشکلات شهرستان را نیازمند درآمد پایدار دانست و افزود: برای ارائه خدمات خوب به مردم، شهردار و همکارانش باید بتواند زمینه عملکرد مالی و درآمدی مهیا کنند.

مجید درویشی با بیان اینکه برای ارائه خدمات مطلوب نمی‌شود تنها به درآمد ناشی از اخذ عوارض پروانه، ساخت و ساز و... در شهرستان امید بست تاکید کرد: شهرداری باید با واگذاری بخش‌های چون خدمات به بخش خصوصی، هزینه‌ها را کاهش دهد و همچنین می‌توانیم برای توسعه و عمران، بستر را برای افراد سرمایه‌گذار در شهرستان آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم وضعیت درآمدی شهرستان را به سمت رشد ببریم، اقدامات حسین‌پور را در نهاوند ماندگار خواند و ابراز کرد: شهردار جدید با توجه به سوابق، تجربیات و اشراف بر قوانین و مقرارت شهرداری و شورای شهر می‌تواند رشد و توسعه را در شهر رقم بزند.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان همدان گفت: از ظرفیت و فرصت‌ها در تویسرکان به نحو شایسته استفاده نشده است امیدواریم با این انتصاب، تویسرکان با توجه به ظرفیت‌ها و شایستگی‌هایی که دارد به جایگاه واقعی خود در استان برسد.

وی با تاکید به اینکه تدین و همراهی مردم متدین تویسرکان با مسوولان برای همه معرفی شده‌ است افزود: امیدوارم شهردار جدید در راستای دستاوردها و بیانیه گام دوم رهبری یعنی محله محور کردن خدمات و بحث‌های اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار قرار دهد.

شهردار شهر تویسرکان نیز با بیان اینکه با تمام وجودم کار خواهم کرد و خسته نمی‌شوم اظهار کرد: هر گونه باند و جناح‌بازی را رد می‌کنم چراکه خدمت در شهرداری را مقدس و توفیقی از سوی خداوند می‌دانم.

محمد حسین‌پور با تاکید بر برنامه‌ریزی برای نشاط آفرینی و رشد بالندگی در بین اقشار مختلف شهر افزود: باید امید به زندگی را احیا کنیم البته این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که همه با هم همدل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به بالا بودن ظرفیت‌های تویسرکان باید از فرصت‌ها به نحو احسن بهره ببریم، شهرداری را از آن همه مردم خواند و اضافه کرد: تنها راه موفقیت بالابردن مشارکت مردم در تصمیمات شهرداری است.

شهردار شهر تویسرکان کمک و همیاری اصحاب رسانه را خواستار شد گفت: بنده از انتقاد هیچ‌گاه ناراحت نمی‌شوم چراکه معتقدم اصحاب رسانه پایه و رکن توسعه هستند.

وی تصریح کرد: رضایت‌مندی ارباب رجوع نشان از اعتقاد و باور ما بر ارزش‌های چون ولایت و لایت‌‌مداری دارد.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول