اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بازرسی استانداری همدان: عضویت خزایی در شورا غیرقانونی است/ خزایی: هیچ تخلفی نداشتم

بعد از اعلام مدیرکل دفتر بازرسی استانداری همدان مبنی بر غیرقانونی بودن عضویت علی خزایی عضو شورای شهر تویسرکان، او نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: هیچ تخلفی نداشتم، مدارک ثبت نام در سه مرحله از سوی هیات‌های اجرای و نظارت تایید شد، اگر تخلفی بود چرا از روز اول نگفتند؟!

بازرسی استانداری همدان: عضویت خزایی در شورا غیرقانونی است/ خزایی: هیچ تخلفی نداشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، روند کار شورای ششم شهر تویسرکان از آغاز با تخلف برخی از کاندیداها با مشکل مواجه شده بود که این مشکلات یکی پس از دیگری با اجرای قانون رفع شد؛ اما مسئله دیگر یعنی ارائه مدارک بازنشستگی در زمان قانونی توسط علی خزائی عضو شورای شهر تویسرکان بحث‌برانگیز شد؛ موضوعی که بعد از مراسم تحلیف شورا مطرح شد.

بعد از ورود برخی رسانه‌ها به موضوع و همچنین دستگاه‌های نظارتی، در تاریخ دهم مهرماه احسان شهابی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان طی نامه‌ای خطاب به فرماندار تویسرکان عنوان کرد «ثبت نام و عضویت علی خزایی در شورای شهر تویسرکان فاقد وجاهت قانونی است»؛ البته شورای حل اختلاف هنوز پاسخی نسبت به این موضوع نداده و باید منتظر ماند و دید نتیجه چه خواهد شد؟

علی خزایی که می‌گوید به هیچ عنوان تخلفی نداشته است در این زمینه به فارس گفت: بنده می‌خواهم توضیحاتی را از روند حضورم در ششمین انتخابات شورای شهر تویسرکان در راستای شفاف‌سازی افکار عمومی ارائه دهم.

وی گفت: همه نیروهای مسلح یک ماه آخر خدمتشان مرخصی پایان خدمت دارند یعنی از مرخصی بازنشستگی استفاده می‌کنند بنده هم چون نظامی هستم ۶۵ روز مرخصی ذخیره شده داشتم.

این عضو شورا افزود: زمانی که بنده برای انتخابات ثبت نام کردم از فرمانداری گفتند، شما باید نامه‌ای مبنی بر اینکه سر خدمت نیستید را ارائه دهید، نامه پایان خدمت را ۲۳ بهمن ماه سال ۹۹ اخذ و تحویل دادم که سند آن در فرمانداری روی پرونده بنده موجود است.

وی با بیان اینکه همه مراحل ثبت نام بنده در ششمین انتخابات شورا قانونی انجام شده است اضافه کرد: بنده با تایید هیات‌ نظارت و هیات اجرایی شهرستان تویسرکان، استان همدان و تهران کاندیدا شدم.

خزائی با تاکید بر اینکه مدارک ثبت نام بنده در انتخابات در سه مرحله توسط مراجع ذیربط  تایید شده، اگر ایراد داشت چرا از اول نگفتند؟ پس کار بنده قانونی بوده است! تاکید کرد: باید روز اول ثبت نام می‌گفتند شما به این دلیل نمی‌توانید کاندیدا شوید، بنده هیچ تخلفی نکردم؛ اما اکنون یکسری شیطنت کردند که ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۰ باید بازنشسته می‌شدم.

وی با اشاره به اینکه از زمان ثبت نام تا چند روز پس از مراسم تحلیف نگفتند که کار شما غیر قانونی بوده است چرا؟ اظهار کرد: مدارک بنده در تهران هم ارائه شده اگر ایرادی بوده باید می‌گفتند.

این عضو شورا با اشاره به اینکه بنده ۲۳ بهمن ماه سال گذشته نامه پایان خدمتم را ارائه دادم که نه در سمتم بودم و نه شغل داشتم افزود: نامه‌ بازرسی فرماندهی انتظامی تویسرکان به امضای فرمانده انتظامی این شهرستان در ۵ اسفند سال ۹۹، سرهنگ حسینی را به عنوان جانشین معرفی شده، نشان می‌دهد که بنده در آن شغل نبودم، پس چطور یک شهر می‌تواند دو رئیس پلیس راهور داشته باشد؟

وی با بیان اینکه طبق ماده ۲۸ قانون پست بنده در این زمان به سید محسن حسینی تحویل شده است گفت: به تمام نیروهای مسلح وقتی بازنشسته می‌شوند یک ماه مرخصی بازنشستگی می‌دهند و حکم نیروهای مسلح هم تا سر موعد مقرر یعنی ۳۰ سال خدمت کامل، صادر نمی‌شود.

خزائی با تاکید بر اینکه بنده تاکید دارم کارم قانونی بوده و اگر تخطی هم شده باشد باید از روز اول به بنده می‌گفتند و برابر قانون شوراها، بنده اکنون عضو شورای شهر تویسرکان هستم گفت: حتی پرونده‌ام را در هیات نظارت استان بررسی کردند چطور الان می‌گویند تخلف صورت گرفته است، برخی با آبروی بنده بازی می‌کنند این دیگر بحث بیرون رفتن من از شورا نیست وگرنه از روز اول می‌گفتند شما شرایط ثبت نام را ندارید.

وی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات هم طبق ماده 79 قانون رسیدگی به شکایات، تخلفات و اعتراضات باید انجام شود گفت: هیچ گونه تخلفی انجام ندادم و اگر هم بوده باید رسیدگی از طریق مراجع ذیصلاح یعنی شورای حل اختلاف استان باشد.

این عضو شورا بیان کرد: اینجا کاملا واضح است که اگر بخواهند مراحل قانونی کار را انجام دهند با یک سری حرف‌های بی اساس نباید فرماندار یک شهر را زیر سوال ببرند کار ایشان قانونی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه فصل الخطاب ما قانون است و بنده هم مطیع قانون هستم، در خصوص نامه بازرسی استانداری گفت: بنده هیچ گونه تخلفی نکردم، دوستان کم‌لطفی کردند من عملا به کار مشغول نبودم و در بازنشستگی به سر می‌بردم، ۴۵ روز تا دو ماه بنده از کار کنار رفته بودم.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول