اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هدف آمریکا تقویت داعش در افغانستان است/ چرا حقوق بشر در برابر کشتار مردم ساکت است؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه برنامه آمریکا تقویت داعش در افغانستان است گفت: در اقدام تروریستی در افغانستان مجامع بین‌المللی در برابر این کشتارها ساکت هستند، پس حقوق بشر آنها کجاست؟

هدف آمریکا تقویت داعش در افغانستان است/ چرا حقوق بشر در برابر کشتار مردم ساکت است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی  نماز جمعه همدان با بیان اینکه در همه زمان‌ها بر روی زمین حجت الهی وجود دارد اظهار کرد: اول کسی که به عالم آمد، حجت خدا بود و آخرین کسی که از عالم برود نیز حجت خداوند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جامعه شیعه باید دائما در حال انتظار ظهور موعود زندگی کند افزود: جامعه شیعه خود را آماده ظهور و اصلاح جهان نگاه دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جشن گرفتن برای آغاز امامت ولی عصر(عج) بسیار نیکوست تصریح کرد: اما باید به عنوان یک شیعه به شکلی زندگی و عمل کنیم که دل حضرت مهدی(عج) شاد شود.

شهرداری سیاست توسعه مناطق کم‌برخوردار را در پیش بگیرد

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تأییدیه حکم شهردار همدان توسط وزارت کشور ادامه داد: در مسأله شهرداری، مردم انتظاراتی دارند که باید برآورده شود.

شعبانی با تأکید بر اینکه کارآمدی مدیریت شهری باعث توسعه شهر و رضایتمندی مردم می‌شود خاطرنشان کرد: عملکرد مثبت شهرداری در نوع مواجهه با ارباب رجوع، در ایجاد رضایت تأثیرگذار بوده و امید است شهردار جدید سیاست‌های کلان و راهبردی برای چهار سال پیش رو را تدوین کند و بر اساس آن پیش برود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید سیاست توسعه مناطق کم‌برخوردار را در پیش بگیرد گفت: اگر با همین سیاست در بودجه‌بندی پیش برویم، تبعیض‌ها بیشتر می‌شود و تنها در بخشی از شهر شاهد رشد بیشتری خواهیم بود بنابراین برای رسیدن به عدالت توسعه‌ای این سیاست باید دگرگون شود.

همدان در استانداردهای مصرف آب بالاتر از کشور قرار دارد

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به اینکه در ۵۰ سال گذشته کاهش بارندگی به مانند امسال را تجربه نکردیم اظهار کرد: در مصرف آب شرب خانگی ۶۰ درصد مشترکان همدانی پرمصرف هستند و همدان در استانداردهای مصرف بالاتر از کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط آب، مطلوب و مساعد نیست افزود: سد اکباتان در شرایط بدی قرار دارد البته مسؤولان جلسات مختلف تشکیل و پیش‌بینی‌هایی را در نظر گرفتند تا مصرف آب دچار مشکل نشود اما ممکن است به جیره‌بندی برسیم.

شعبانی با بیان اینکه باید برای ۲۰ سال آینده وضعیت آب تدبیر کنیم تصریح کرد: برنامه‌های بلندمدتی لازم است که آب استان تأمین شود اما همراهی مردم نیز ضروری است چراکه برای رسیدن یک لیتر آب شرب، بودجه بسیاری هزینه شده تا به منازل برسد.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی، ارتقای سلامت جامعه و  ایجاد نشاط در جامعه بسیار مهم است ادامه داد: یک سوم مرگ و میر در دنیا مربوط به بیماری قلبی است بنابراین زیرساخت‌ها برای ورزش همگانی و البته معلولان فراهم شود و در شهر از دوچرخه هم می‌توان سود برد.

زیرساخت‌ها برای ورزش بانوان فراهم شود

امام جمعه همدان با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای ورزش بانوان هم باید فراهم شود خاطرنشان کرد: پارک‌های اختصاصی بانوان را باید افزایش یابد و سپس برنامه‌های دیگر اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه با مردم افغانستان همدردی می‌کنیم گفت: برنامه آمریکا تقویت داعش در افغانستان است و می‌بینیم که در این اقدام تروریستی در افغانستان مجامع بین‌المللی در برابر این کشتارها ساکت هستند.

شعبانی اظهار کرد: مردم نمازگزار را در نماز جماعت به شهادت می‌رسانند اما صدایی از مجامع بین‌المللی بیرون نمی‌آید، پس این حقوق بشر کجاست؟

هر جا ناامنی هست پای آمریکا در میان است

وی افزود: هر جا ناامنی هست پای آمریکا در میان است، البته مسئولیت ایجاد امنیت در افغانستان نیز بر عهده طالبان است و آنها باید امنیت در افغانستان را فراهم کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه توصیه خداوند به انبیاء اولوالعزم این است که در مسائل دینی با یکدیگر نجنگید و تفرقه ایجاد نشود تصریح کرد: امروز دشمن برنامه‌ریزی کرده که تفرقه بین شیعه و سنی ایجاد کند که این اختلاف ها، خلاف حرف خداست.

وی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت امروز محصول تلاش نیروی انتظامی است ادامه داد: احساس امنیت یک امر اتفاقی و ساده نیست چراکه مستکبران همان برنامه‌هایی که در کشورهای دیگر دارد، برای ما هم دارد، اما جوانان غیور و مجاهدی هستند که این امنیت را فراهم کردند.

شعبانی خاطرنشان کرد: برای معلولان زیرساخت‌ها باید فراهم شود چراکه معلولان دارای استعدادهای بسیاری هستند به ویژه روشندلان که در بین آنها حافظ کل قرآن هم داریم.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول