اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«حاج جلال» برگزیده جایزه جلال آل احمد شد

کتاب «حاج جلال» خاطرات حاج جلال حاجی‌بابایی برنده چهاردهمین دوره جایزه جلال آل احمد شد.

«حاج جلال» برگزیده جایزه جلال آل احمد شد

خبرگزاری فارس-همدان، چهاردهمین دوره برگزیدگان چهاردهمین دوره جایزه ادبی جایزه «جلال آل احمد» معرفی شدند و در این میان کتاب حاج جلال خاطرات جانباز هشت سال دفاع مقدس و پدر شهیدان حاجی‌بابایی در  بخش ویژه (نگاهی دیگر) برگزیده شد.

کتاب حاج جلال که به قلم لیلا نظری گیلانده توسط سوره مهر منتشر شد، داستان زندگی حاج جلال حاجی‌بابایی را از زمان نوجوانی وی که همزمان با دوران طاغوت و سختی‌هایی که مردم متحمل می‌شدند آغاز می‌کند و به روایت دوران مبارزه انقلاب اسلامی و نقش افراد برجسته‌ای چون شهید سردار علیرضا حاجی‌بابایی و زندگی در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

خواندن این کتاب مصایب یک مادر شهید را به تصویر می‌کشد که داغ دو فرزندش را دیده و همسر و فرزندان دیگرش را به جبهه‌ نبرد حق علیه باطل راهی کرده است.

کتاب حاج جلال، روایت جهاد و ایثار خانواده‌ای است که هرچه داشتند در راه انقلاب و دفاع مقدس نثار کردند و مجاهدانه به آرمان‌های انقلاب وفادار ماندند به عبارت دیگر حاج جلال روایت هشت سال عزاداری برای عزیزان و چشم به راه بودن پاره‌های تن یک مادر و پدر است.

در این دوره جایزه ادبی جلال آل احمد هیئت داروان بخش داستان بلند و رمان، اثر «بی‌نام پدر» اثر سیدمیثم موسویان از دیگر نویسندگان همدانی را نیز شایسته تقدیر دانستند.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول