اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی مانع پرداخت یارانه نیست

رئیس سازمان اسناد و املاک کشور گفت: برخلاف تصور برخی کشاورزان، در صورت صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی هیچ مانعی برای پرداخت یارانه و سایر حمایت‌های مالی ایجاد نخواهد شد.

صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی مانع پرداخت یارانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حسن بابایی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک نهاوند، جمعی از مردم و سردفتران شهرستان در محل کانون شهید باهنر اظهار کرد: بعضی از زارعان عنوان می‌کنند اگر ما برای املاک زراعی خود سند مالکیت بگیریم این مساله باعث می‌شود که یارانه به ما تعلق نگیرد در حالی که این تصور درست نیست.

وی با بیان اینکه صدور اسناد کشاورزی در اولویت برنامه‌های کاری ما قرار دارد افزود: با توجه به اینکه خیلی از پرونده‌ها و دعاوی ما بخاطر نداشتن سندهای تک‌برگ مالکیت کشاوزران است صدور سند مالکیت را در اولویت قرار داده‌ایم زیرا این مساله باعث کاهش پرونده‌های کیفری خواهد شد.

معاون قوه قضائیه افزود: صدور اسناد مالکیت در راستای شناسایی و تثبیت املاک است و باعث خواهد شد کشاورزان بتوانند از مزایای آن مانند دریافت وام بهره‌مند شوند.

نقشه‌برداری رایگان برای افرادی که توان پرداخت هزینه ندارند

وی افزود: در بحث نقشه‌برداری نیز چنانچه کسی توان پرداخت هزینه نقشه راه نداشته باشد، نقشه‌برداران سازمان به صورت رایگان در این زمینه اقدام می کنند.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست رئیس قوه قضائیه گفت: در دوران ریاست حجت‌الاسلام اژه‌ای بر دستگاه قضا بحث تحول و کارآمدی قضایی و جلب رضایت مردم مطرح است.

وی گفت: در این راستا ریاست قوه قصائیه در زندان قرچک طی چهار ساعت با هزار نفر از زندانیان و خانواده‌های آنان ملاقات کرده و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتند و دستورات ویژه‌ای را صادر کردند.

معاون قوه قضائیه حضور معاونان دستگاه قضا در مساجد را از دیگر نمودهای توجه به مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه در ماه مبارک رمضان معاونان این قوه در ۱۶۷ مسجد تهران حضور یافته و با مردم ملاقات داشتند.

وی گفت: در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم نیز دستگاه قضا ورود پیدا کردند و  با دستور لزوم ساماندهی انبارها کالاهای اساسی آرامش در بازار حاکم شد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول