اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کاهش ۴۵ درصدی کانون بیماری‌های دامی در همدان/اقدامات پیشگیرانه علیه تب کریمه‌کنگو

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: بیش از ۴۵ درصد کانون بیماری‌های دامی در همدان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

کاهش ۴۵ درصدی کانون بیماری‌های دامی در همدان/اقدامات پیشگیرانه علیه تب کریمه‌کنگو

محمودرضا رسولی؛ مدیرکل دامپزشکی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از افزایش ۷۰ درصدی واکسیناسیون بیماری‌های دامی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: با حمایت‌های صورت گرفته در استان بیش از ۴۵ درصد کانون بیماری‌های دامی در همدان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. 

وی توجه به مقوله بهداشت و سلامت عمومی جامعه را مهم عنوان کرد و گفت: از هر اقدامی که بهداشت مردم را تهدید کند کوتاهی نخواهیم کرد و اگر پشتیبانی مسئولان ارشد استان و شهرستان ها نباشد، دامپزشکی برای سلامت مردم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان کنترل، نظارت و حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی و به تبع آن حفظ سلامت مصرف‌کنندگان را از اولویت‌های اصلی دامپزشکی برشمرد و افزود: نگاه ویژه به مقوله بهداشت و سلامت جامعه بیش از پیش مورد نیاز است. 

رسولی با بیان اینکه همکاران ما در اداره دامپزشکی رسالت خود را به نحو احسن در حوزه‌های مختلف دامپزشکی، به ویژه در حوزه پیشگیری، حفظ سرمایه‌های دامی و تامین سلامت و بهداشت عمومی انجام می‌دهند گفت: امروز تنظیم بازار و امنیت غذایی و ملی ما بسیار وابسته به تولیدات داخلی است و وظیفه داریم با پشتیبانی از بهره‌برداران حوزه دامپزشکی علاوه بر پایداری اشتغال در زمینه بهداشت و تولید نیز، آنها را یاری دهیم.

وی با تاکید به اینکه در حال حاضر هیچ کشتارگاه سنتی در استان وجود ندارد تصریح کرد: تمام کشتارگاه‌های همدان صنعتی و مجهز به پیش‌سرد هستند که همین موضوع یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه بیماری خطرناک تب هموراژیک کریمه کنگو و باعث از بین رفتن این ویروس می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول