اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پرونده ثبت جهانی «منظر شهری هگمتانه تا همدان» به یونسکو ارسال شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: تکمیل پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» به روزهای پایانی رسیده و به زودی ارسال می‌شود و پس از آن مقدمات حضور ارزیابان فراهم خواهد شد.

پرونده ثبت جهانی «منظر شهری هگمتانه تا همدان» به یونسکو ارسال شد

محسن معصوم علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص وضعیت پرونده ثبت جهانی هگمتانه اظهار کرد: اکنون در حال تکمیل مستندات پرونده برای ارسال به یونسکو است که تقریبا تمام شده است و به زودی تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از مرحله ارسال پرونده به دنبال فرایندهای اجرایی کار خواهیم رفت و جلسات آن با شهرداری نیز برگزار می‌شود تا بتوان با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط کار را پیش برد و مهیای حضور ارزیابان یونسکو شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه تیرماه ارزیابان یونسکو در همدان حضور خواهند یافت تصریح کرد: اقداماتی که باید برای آماده‌سازی شهر صورت گیرد، برنامه‌ریزی شده و اینکه چه  نقاطی نیاز به مرمت و بازسازی و جداره‌سازی دارد، مشخص است که پس از تکمیل پرونده با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار این مسئله پیش‌بینی شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد یادآور شد: بخشی از کار را شهرداری و شورای شهر بر عهده دارند که با همکاری آنها پیش خواهد رفت.

معصوم‌علیزاده در خصوص زمان ارسال پرونده به یونسکو با بیان اینکه در دی ماه سال جاری پرونده تکمیل و ارسال خواهد شد گفت: زمان مشخصی فعلا تعیین نشده است اما به زودی و طی روزهای آینده این اتفاق می‌افتد و استاندار نیز خبر آنها را به اطلاع خواهد رساند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول