اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برپایی ۱۵۰ نوروزگاه در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برپایی ۱۵۰ نوروزگاه در استان خبر داد.

برپایی ۱۵۰ نوروزگاه در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن معصوم‌علیزاده ظهر امروز در چهارمین ستاد اجرایی خدمات سفر از برگزاری ۱۵۰ نوروزگاه در استان خبر داد و اظهار کرد: ضمن برگزاری جلسات متعدد هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرستانی استان، هماهنگی لازم بین دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ایام نوروز انجام شده است.

وی با بیان اینکه همدان مشغول پذیرایی از مسافران نوروزی است، ادامه داد: نماینده کمیته‌های ذیل ستاد و بخش خصوصی در ستاد اجرایی خدمات سفر حضور دارند و نمایندگان بخش‌های خصوصی و کمیته‌های مرتبط همانند سال‌های قبل تا پاسی از شب به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: امسال مقرر شده مراکز اقامتی آموزش و پرورش در ابتدا پذیرش فرهنگیان را در دستور کار قرار دهد و در صورت تکمیل مراکز اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده شود.

وی با بیان اینکه برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی در جوار جاذبه‌های گردشگری و مبادی ورودی شهرها یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: ۱۹ بازارچه و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی در سطح استان برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه امسال کمیته ۳۰-۶۰ نیز در ستاد خدمات سفر راه‌اندازی شده است، بیان کرد: از آنجا که براساس بررسی‌ها ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد بنابراین کمیته‌ای تخصصی با مدیریت راهداری همدان ایجاد و ۱۰ نقطه در استان برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی از اقامت بیش از ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر مسافر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا یکم فروردین ۱۴۰۲ در مراکز اقامتی مجاز استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۶ درصد در هتل‌ها، ۳۲ درصد در مراکز اقامت آموزش و پرورش و ۵۰ درصد هم  در اقامتگاه‌های موقت، اقامت کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: ۵ هزار و ۴۹۳ نفر نیز در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش مقیم شده‌اند و ۹۴ هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

وی گفت: در این مدت ۱۸۹ مورد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول