اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اختلال سامانه برخط دفاتر اسناد رسمی موجب نارضایتی شده است

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان گفت: اختلال در سامانه برخط دفاتر اسناد رسمی بسیار رایج شده به طوری که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده از همین رو به نظر می‌رسد مسؤولان باید در پی چاره اندیشی باشند.

اختلال سامانه برخط دفاتر اسناد رسمی موجب نارضایتی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حیدر علی‌بابایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان عهده‌دار امور ۱۶۵ دفتر، ۱۶۵ سردفتر و ۱۶۵ دفتریار است اظهار کرد: عمده وظایف دفاتر اسناد رسمی تنظیم اسناد است.

وی با بیان اینکه اخیرا وظایفی دیگری به دفاتر اسناد محول شده است افزود: پذیرش اسناد اجرایی از جمله این وظایف است به نحوی که اجراییه مطالبات دستگاه‌ها و چک‌های برگشتی از طریق دفاتر صادر می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان با تاکید بر اینکه حیطه صلاحیت و به تبع آن تکالیف دفاتر در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است ادامه داد: تنظیم سند خودرو طبق قوانین در دفاتر اسناد رسمی لازم‌الاجرا است اگرچه با سوء برداشت این مهم در مراکز تعویض پلاک انجام می‌پذیرد و عدم ثبت تنظیم سند مشکلات حقوقی و اقتصادی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این مهم به یک بحران بدل شده به طوری که عامل تشکیل پرونده‌های شکایت در دادگستری شده است.

علی‌بابایی با بیان اینکه حذف تنظیم اسناد خودرو در دفاتر منجر به پرداخت هزینه اضافی مردم می‌شود گفت: ما در دفاتر اسناد رسمی صحت سنجی اسناد انجام می‌دهیم به علاوه وصول حقوق دولتی و احراز هویت در حالی که امروز در مراکز دیگر ابزاری برای احراز هویت وجود ندارد.

وی در ادامه به بازگشت تدریجی این مهم به قانون قبل یادآور شد: در دفاتر هر خدمتی به هر فردی ارائه شود به صورت الکترونیکی و شفاف است همچنین امکان رصد نیز در سطوح مختلف وجود دارد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان در بخش متذکر شد: اختلال در سامانه برخط دفاتر اسناد رسمی بسیار رایج شده به طوری که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده از همین رو به نظر می‌رسد مسؤولان باید در پی چاره‌اندیشی باشند.

وی گریزی به تعداد دفاتر فعال همدان زد و افزود: در حال حاضر ۶۱ دفتر فعال در همدان خدمات ارائه می‌دهند به نحوی که فعالیت این تعداد دفتر کاملا قابل رصد است.

علی‌بابایی با تاکید بر اینکه اجرای قانون کسب و کار در حوزه دفاتر اسناد رسمی در آینده تهدید به شمار می‌رود تصریح کرد: رشد قارچ‌گونه دفاتر با اجرای قانون کسب و کار گریبان دفاتر اسناد رسمی را در آینده نزدیک خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تمام این موارد دفاتر اسناد رسمی مکلف هستند امنیت اقتصادی و آرامش حقوقی و روانی مردم را تامین کنند، چنانچه مسؤولان نیز از قوانین دست و پاگیر بپرهیزند خدمت‌رسانی به مردم با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول