اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بندرلنگه در محاصره «تیربرق‌های» فرسوده

تیربرق‌های فرسوده در کوچه و خیابان‌های بندرلنگه به وفور یافت می‌شوند و می‌توان گفت بندرلنگه در محاصره این تیرهای بتنی است.

بندرلنگه در محاصره «تیربرق‌های» فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، علی‌رغم تلاش بی‌وقفه پرسنل شرکت توزیع برق شهرستان بندرلنگه در تعویض تیرهای برق فرسوده در این شهر، به‌نظر می‌رسد حجم گسترده‌ای از این تیرها از گذشته و به مرور دچار فرسودگی شده‌اند که افتادن آنها با وزش اندک بادی هم دور از باور نیست چراکه اکثرأ، بتن قسمت زیرین آنها بر اثر فشار و رطوبت جدا شده و شناژهای آن‌ها با چشم به راحتی دیده می‌شود و این حکایت از غیر مقاوم بودن این تیرهاست.

این تیربرق‌ها در کوچه و خیابان‌های این شهر به وفور یافت می‌شود و می‌توان گفت بندرلنگه در محاصره این تیرهای بتنی است و هر لحظه جان افراد را به خطر می‌اندازد و گاهأ دیده شده در خیابان‌های اصلی، خودروها ساعت‌ها زیر این تیرهای خطرناک پارک هستند که باز هم همین مسئله دور از اشکال نیست.

از طرفی می‌بایست در این تیرهای برق از بهترین سیمان و بتن استفاده شود که ضمن عمر طولانی موجب هدررفت بیت‌المال نشود. بد نیست دستگاه‌های ناظر به این مسئله ورود کنند که آیا استانداردهای لازم در ساخت این تیربرق‌ها رعایت شده است؟ و اگر خدای ناکرده کم‌کاری در این امر صورت گرفته است تمهیدات لازم برای جمع‌آوری آنها اندیشیده شود.

سالیان قبل نیز بر اثر سقوط همین تیرهای فرسوده در یکی محلات، عزیزی جان خود را از دست داد و ماه گذشته نیز یکی از همین‌ تیرها همراه با ترانس برق در منزلی سقوط کرد که خوشبختانه خسارات جانی در بر نداشت، حال لازم است تا دیر نشده و شاهد حادثه‌ای ناگوار نشدیم مسؤولان توزیع برق استان هرمزگان فکری به حال این تیرهای فرسوده این شهر تاریخی کنند.

*به‌زودی نواقص برطرف خواهد شد

منصور کوخردی جانشین مدیر شرکت توزیع برق شهرستان بندرلنگه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در این خصوص اظهار کرد: این تیرهای فرسوده و دیگر نواقص در سامانه «پی.ام» این شرکت ثبت شده است و به مرور در حال تعویض آنها هستیم.

وی با اشاره به تعویض تیرهای فرسوده در محله‌های بلوچ و مینابی و رودباری بندرلنگه، یادآورشد: همچنین برای محله شاه‌باقر نیز اعتباری در نظر گرفته شده است که به‌زودی نواقص این محله نیز برطرف خواهد شد.

جانشین مدیر شرکت توزیع برق شهرستان بندرلنگه در پایان یادآور شد: همکاران ما در تعویض این تیرها از هیچ فرصتی دریغ نکردند و به‌صورت هفتگی و حتی روزانه در حال تعویض این موارد در خیابان‌ها و کوچه‌ها بر اساس اولویت فرسودگی بیشتر هستند و تا پایان امسال بیشترین تیر در این شهر جایگزین خواهد شد.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول