اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پروژه نیمه‌تمام «گلزار شهدای قشم» زیبنده این جزیره اقتصادی نیست+عکس

حدود سه‌ماه است که عملیات عمرانی گلزار شهدای قشم به سرانجام نرسیده و نارضایتی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر این جزیره را به‌دنبال داشته است.

پروژه نیمه‌تمام «گلزار شهدای قشم» زیبنده این جزیره اقتصادی نیست+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حدود سه‌ماه پیش عملیات عمرانی در گلزار شهدای قشم واقع در امام‌زاده سید مظفر(ع) این شهر به‌منظور بازسازی آن از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان آغاز شد.

عملیاتی که پس از حفاری خندق‌گونه در اطراف قبور مطهر، چند هفته متوقف و به حال خود رها شد. اقدامی که اعتراض خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر جزیره قشم را موجب شد.

از این رو پیگیری‌ موضوع توسط خبرنگار فارس در بیست‌ و پنجم آذرماه آغاز و برمبنای نتایج حاصله مقرر شد طی یک هفته ساماندهی لازم انجام شود.

هم اینک با گذشت حدود 2 ماه از آن تاریخ شاهد بتن‌ریزی خندق حفر شده هستیم اما بار دیگر این پروژه حساس و ارزشی متوقف شده است!

میلگردهایی که بر بتن‌ها استوار گردیده‌اند منظر گلزار شهدا را بر هم زده، در شان شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی ایران نیست و بار دیگر رنجش خانواده شهدا و جریه‌دار شدن احساسات عمومی را موجب شده است.

روی دیگر رخداد آن است که شرجی و رطوبت بسیار بالای هوا در جزیره قشم طی مدت کوتاهی باعث زنگ‌زدگی و نابودی آهن می‌شود؛ توقف پروژه در این حالت، ادامه آن و استحکام بنای اصلی را با مشکلات اساسی رو به رو خواهد ساخت.

طی غبارروبی انجام شده در دومین روز از ایام‌الله دهه فجر با حضور مسؤولان شهرستان و انعکاس معضل به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، وی برای تکمیل پروژه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان اعلام آمادگی کرد.

همچنین مراجع فرهنگی جزیره قشم باید با برای اتمام این پروژه و تبیین عملی جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت و مقام والای شهیدان اقدامات مقتضی را به عمل آورند.

انتظار است بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان به عنوان متولی اصلی این مسئله با حساسیت و قید فوریت، تکمیل پروژه را در دستور کار قرار دهد تا بتوان ضمن خاتمه بخشی به دغدغه آحاد جامعه بویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر شاهد به ثمر نشستن آن در ایام‌الله دهه فجر باشیم.

گفتنی است، جزیره قشم در دوران دفاع مقدس 19 شهید را به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول