اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ارشاد قشم در قبال کناره‌گیری هنرمندان انقلابی توضیح داد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: 30 میلیون تومان به جشنواره تئاتر قشم کمک شده و 10 میلیون تومان از 15 میلیون واریزی تهران را به پرداخت بدهی پلاتو اختصاص داده‌ایم.

ارشاد قشم در قبال کناره‌گیری هنرمندان انقلابی توضیح داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، علیرضا کمساری ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: مطالبه‌گری حق رسانه و هنرمندان و شفاف‌سازی وظیفه متولیان است.

وی با بیان اینکه سال 97، 35 میلیون تومان و در سال‌جاری نیز 30 میلیون تومان برای برگزاری جشنواره تئاتر قشم تخصیص داده شده، افزود: امسال مجموعا 40 میلیون تومان از طریق سازمان منطقه آزاد قشم به حوزه تئاتر کمک شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هیچ شاخص استاندارد خاصی وجود ندارد که پلاتو قشم از آن برخوردار نباشد.

کمساری ادامه داد: 6 گروه در جشنواره تئاتر قشم حضور داشته‌اند که به هرکدام از آن‌ها بین 300 تا 500 هزار تومان بابت تمرین کمک شده است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از انجمن‌ها به اندازه انجمن نمایش مورد کمک و حمایت قرار نگرفته‌اند، اضافه کرد: در زمان حضور هنرمندان پیشکسوت کشور در قشم جهت شرکت هنرمندان در کارگاه‌های آموزشی اطلاع‌رسانی شد اما مورد استقبال قرار نگرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم بیان کرد: سوم دی‌ماه امسال مبلغ 15 میلیون تومان از تهران مستقیمأ به حساب انجمن نمایش قشم واریز و طی رونوشت دریافت‌شده از نامه شماره 3325/98/الف، واریزی به‌منظور حمایت از برگزاری جشنواره انجام شده است.

کمساری افزود: در متن نامه تصریح شده است که هزینه‌کرد باید با هماهنگی مدیرکل انجام شود و با توجه به حمایت 30 میلیون تومانی از جشنواره برگزار شده و بدهی 35 میلیون تومانی پلاتو، 10 میلیون تومان از وجه واریزی به‌منظور کاهش بدهی‌ها به کانون هنر تخصیص داده شد.

وی گفت: پنج میلیون تومان باقی مانده نیز برای هزینه‌کرد بر اساس تشخیص انجمن نمایش در اختیار این انجمن قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: این اداره کل هزینه اسکان، پذیرایی و دستمزد اساتیدی که با هماهنگی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی دعوت شوند را متقبل خواهد شد.

کمساری تصریح کرد: شمار تمامی هنرمندان حوزه هنری قشم به 500 نفر نیز نمی‌رسد.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول