اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رئیس‌جمهور برای افتتاح چه پروژه‌هایی به هرمزگان سفر می‌کند؟

استاندار هرمزگان گفت: پروژه‌های بسیار مهمی در هرمزگان آماده بهرداری است که بزودی با سفر رئیس‌جمهور افتتاح خواهند شد.

رئیس‌جمهور برای افتتاح چه پروژه‌هایی به هرمزگان سفر می‌کند؟

فریدون همتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در دوران رژیم ستمشاهی، ایران روزانه تا ۶ میلیون بشکه نفت می‌فروخت و مردم در سراسر ایران گرفتار فلاکت و بیماری و نبود امکانات حداقلی بودند اما در دوران بعد از انقلاب در بهترین شرایط کمتر از ۲.۵ میلیون بشکه نفت به فروش رفته اما انبوهی از خدمات، امکانات و زیرساخت‌های اساسی در کشور ایجاد شده و ما در دهها حوزه در عرصه‌های مختلف به خودکفایی و بالندگی دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با تشدید بی‌سابقه تحریم‌ها بدنبال زدن ضربه نهایی به ملت ایران بودند اما به لطف خدا و در سایه پیوند عمیق مردم و رهبری و تلاش خدمت‌گزاران مردم شاهد خنثی شدن توطئه‌ها یکی پس از دیگری هستیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در دو سال اخیر دشمن اصلی ملت ایران یعنی آمریکای جنایت‌کار حتی بدنبال به صفر رساندن صادرات نفت کشور است ولی دولت در حال اداره کشور با دیگر منابع و مدیریت این شرایط سخت است و بحمدالله تاکنون نیز با همراهی مردم شاهد بهبود تدریجی شرایط هستیم.

همتی افزود: دشمن با فشار اقتصادی قصد داشت دلار تا ۵۰ هزار تومان نیز بالا ببرد اما در این راه شکست خورد و اگر همتی ملی داشته باشیم، ارزش پول ملی‌مان به تدریج افزایش نیز خواهد یافت.

افتتاح حدود ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر امسال در هرمزگان

نماینده عالی دولت در هرمزگان خاطرنشان کرد: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، امسال در دهه فجر حدود ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های مختلف افتتاح شده و خواهد شد که نشانه‌ای از پویایی اقتصاد کشورمان در شرایط تحریمی است.

همتی گفت: ظرفیت ارزشمند بخش خصوصی از یک سو و بسترسازی برای میزبانی از سرمایه‌گذاری‌های کلان ملی سبب شده تا شاهد تحرک اقتصادی در بخش‌های مختلف باشیم.

رئیس جمهور برای افتتاح پروژه‌های مهم و ملی بزودی به هرمزگان سفر می‌کند

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پایان عملیات اجرایی چندین پروژه بسیار مهم در هرمزگان و آماده شدن آنها برای افتتاح، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا این پروژه‌های بسیار مهم و ملی با حضور رییس‌جمهور و در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

فاز اول نیروگاه ۸۹۰ مگاواتی هنگام وارد مدار می‌شود

 استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان نیاز جدی به انرژی برای توسعه دارد، گفت: چندین نیروگاه مهم در استان جانمایی شده که فاز اول نیروگاه ۸۹۰ مگاواتی هنگام آماده بهره‌برداری رسمی است و قرار است تا در سفر رییس‌جنهور وارد مدار تولید شود.

وی ادامه داد: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی ۸۹۰ مگاواتی هنگام به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون یورو ساخته شده و بخشی از نیاز رو به فزونی استان به برق بخصوص در بخش صنعت را برطرف می‌کند و پیگیری‌ها و تلاش‌ها برای تکمیل فاز دوم و سوم آن نیز در جریان است.

همتی عنوان کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار در ۱۲ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شده و شامل دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخاری ۲۸۰ مگاواتی است.
 
وی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی ساخت توربین‌های کلاس F در این نیروگاه موجب افزایش راندمان به معنای مصرف سوخت کمتر برای تولید برق و همچنین آلایندگی کمتر و در نتیجه ارتقای سطح بهره وری در صنعت برق است.

مجتمع مادکوش در آستانه افتتاح

 استاندار هرمزگان گفت: دیگر طرح بزرگ قابل افتتاح در استان، تولید گندله آهن شرکت مادکوش با سرمایه گذاری 137 میلیون یورو است.

همتی در بیان اهمیت این پروژه اظهار کرد: هدف‌گذاری تولید سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان تا چند سال دیگر به زیرساخت‌ها و شبکه‌ای از تولیدات نیاز دارد که تامین گندله لازم برای این مجتمع‌های تولید فولاد بسیار حائز اهمیت است.

مقام عالی دولت در هرمزگان بیان کرد: مجتمع تولید گندله مادکوش بخشی از نیاز واحدهای فولادی هرمزگان به گندله را برطرف می‌سازد و در حال پیگیری برای ایجاد واحدهای گندله‌سازی دیگری نیز هستیم که بتوان تولید فولاد در هرمزگان را برای افق در نظرگرفته شده، پایدار کرد.

سد سرنی میناب و احیای باغات گلستان جنوب ایران

استاندار هرمزگان در بیان دیگر پروژه‌های مهم آماده افتتاح در سفر رییس‌جمهور اظهار داشت: سد سرنی شهرستان میناب و خط انتقال و تصفیه خانه آن با اعتبار ۸۷ میلیون یورو و ۵۵ متر ارتفاع سد، ۶۱ میلیون متر مکعب حجم مخزن، ۴۶۰ متر  طول تاج و ۳۸ کیلومتر طول خط انتقال آب این سد نیز آماده بهره‌برداری است که نه تنها سبب پایداری و افزایش کیفیت آب بندرعباس خواهد شد بلکه نیاز به سد استقلال میناب را نیز از بین می‌برد و بدین‌ترتیب سد استتقلال میناب برای مصارف کشاورزی و احیای باغات گلستان جنوب ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فاز دوم آبشیرین‌کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی آماده افتتاح است

همتی اضافه کرد: فاز دوم آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز نیز با اعتبار ۲۴۵۰ میلیارد ریال ، شامل یک باب ایستگاه پمپاژ ، یک مخزن به ظرفیت ۵۰۰۰ مترمکعب ، ۵ کیلومتر خط انتقال و ظرفیت تامین آب ۲۳۱ لیتر بر ثانیه دیگر طرح شاخص در استان است که توسط رییس جمهور در سفر آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار هرمزگان با اشاره به تنش آبی چندین ساله در بندرعباس و فشار سنگین بر سفره‌های آب زیرزمینی برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان، خاطرنشان کرد: با تکمیل فاز به فاز آبشیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، بیش از ۵۰ درصد نیاز آبی بندرعباس برطرف خواهد شد و دیگر نیازی به استفاده از آب چاه‌ها برای تامین آب شرب بندرعباس نخواهد بود و به تدریج دشت‌های آبی بندرعباس نیز احیا خواهند شد.

بشاگرد جان تازه‌ای می‌گیرد

 فاز اول طرح آبرسانی به بشاگرد از سد جگین با اعتبار ۱۳۱۲ میلیارد ریال، شامل ۲ باب ایستگاه پمپاژ با یک پمپ هرکدام به ظرفیت ۶۰ لیتر بر ثانیه ، ۵ واحد مخزن به ظرفیت ۹۰۰۰ مترمکعب ،  ۷۶ کیلومتر طول خط انتقال و ظرفیت تامین آب ۳۰ لیتر بر ثانیه از جمله دیگر پروژه‌های مهمی است که به گفته استاندار هرمزگان آماده افتتاح است.

همتی در همین رابطه اضافه کرد: رساندن آب سد جگین به بشاگرد یک خواسته دیرینه مردم منطقه بود که اکنون جامه عمل بدان پوشانده شده است و بشاگرد به منابع مطمئنی از آب دست پیدا می‌کند که نگرانی‌ها در این زمینه را برای همیشه از بین خواهد برد.

افتتاح ۱۶۸ هکتار گلخانه کشاورزی متعلق به بخش خصوصی

 استاندار هرمزگان عنوان کرد: افتتاح ۱۶۸ هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی با اعتبار بیش از ۲۶۷۷ میلیارد ریال در شهرستان های رودان، میناب، حاجی آباد و بندرعباس و بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری در سطح ۴۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال از پروژه‌های مهم بخش کشاورزی استان است که افق روشنی از کشاورزی مدرن را با محصولاتی کیفی و ممتاز برای صادرات در پیش روی هرمزگان قرار می‌دهد.
 
 همتی خاطرنشان کرد: مجتمع بنکداران بندرعباس با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال شامل ۱۹۳ باب غرفه نیز آماده افتتاح است و بهره‌برداری از پست برق ۲۳۰ کیلوولت فتوئیه شهرستان بستک با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال و پست برق ۶۳ کیلوولت طلوع بندرعباس با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر طرح‌های مهم استان هستند که آماده افتتاح برای سفر رییس‌جمهور در آینده نزدیک هستند.
 استاندار هرمزگان گفت: نصب و راه اندازی تجهیزات بلاک میانی تزرج تا ایستگاه راه آهن زادمحمود با اعتباری حدود ۳ میلیون یورو و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی شرکت پتروآموت دریا با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال نیز آماده افتتاح هستند که بزودی شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود.

* گفت‌وگو از مهدی خسروی

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول