اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بانک بی‌خبر از خروج «بانک»!/ از بی‌اطلاعی فرار بانک‌‌های «قشم» تا پنالتی‌هایی که صوری گل شد!+ فیلم و عکس

هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر طرح‌های جزیره قشم مجموعأ بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد ریال با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این جزیره به بهره‌برداری رسید.

بانک بی‌خبر از خروج «بانک»!/ از بی‌اطلاعی فرار بانک‌‌های «قشم» تا پنالتی‌هایی که صوری گل شد!+ فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر طرح‌های جزیره قشم مجموعأ بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد ریال طرح در حوزه‌های عمران شهری، تولیدی، گردشگری و خدماتی نیز با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این جزیره به بهره‌برداری رسید.

بانک ابتدا با حضور در گلزار شهدای قشم ضمن احترام به مقام شامخ شهیدان با تعدادی از خانواده‌های معظم شاهد دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از خروج چراغ خاموش بانک‌های تخصصی از منطقه آزاد قشم اظهار بی‌اطلاع کرد و بیان داشت که اکنون خبردار شده است که در ادامه گزارش اظهارات وی را در این خصوص در گفت‌وگویی با خبرنگاران می‌خوانید.

او در این سفر یک روزه پا به توپ هم شد و در افتتاح زمین چمن اقدام به زدن دو پنالتی کرد که البته هر دوی آن گل شد و قضاوت آن نیز با شما که آیا صوری بوده و یا بانک واقعأ یک فوتبالیست قهار است.

 

 

خط تولید آب به ارزش ارزی 1.7 میلیون یورو و ریالی 250 میلیارد

فار نخست خط تولید آب آشامیدنی بسته‌بندی ‌شده شرکت «تولید آب و برق قشم مپنا» قشم به ظرفیت تولید 10 هزار بطری در ساعت با سرمایه‌گذاری ارزی 1.7 میلیون یورو و ریالی 250  میلیارد و میزان اشتغال 45 نفر به بهره‌برداری رسید.

این خط تولید، جزیره قشم و شهرستان بندرعباس را به عنوان بازار هدف اولیه مد نظر دارد و در گام نهایی به توزیع در سایر نقاط کشور و نیز صادرات به کشورهای خارجی خواهد پرداخت.

شرکت تولید فرآورده‌های غذایی با حجم سرمایه بیش از 1 میلیون دلار

شرکت تولیدی- غذایی هورشید نگین قشم  فعال در زمینه فرآورده‌های غذایی با حجم سرمایه‌ بیش از یک میلیون دلار در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و برخورداری از چهار خط تولید با میزان اشتغالزایی 70 نفر آغاز به کار کرد.

این شرکت سالانه افزون بر 10 میلیون ساشه و استیک قهوه فوری را برای بازار هدف ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس تولید و طی سه سال آتی ظرفیت تولید خود را 2 برابر افزایش خواهد داد.

 شرکت تولید محصولات آرایشی بهداشتی با سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد ریالی

شرکت «آبگون سفیر قشم» با سرمایه‌ای افزون بر یک هزار میلیارد ریال با تولید هفت برند آرایشی بهداشتی در زمینی مساحت چهار هزار مترمربع و ایجاد 55 فرصت شغلی فعالیت تولید خود را آغاز کرد.

این شرکت از جمله صنایع ارز آور کشور به شمار می‌رود که در فاز نخست خود با سرمایه‌ای بالغ بر 260 میلیارد ریال و سه خط تولیدی به صورت سالانه حدود 600 تُن محصول را به بازارهای داخلی و خارجی تزریق می‌کند.

شرکت تولید ماهی خشک با حجم سرمایه افزون بر 45 میلیارد ریال

شرکت «شهاب نقره‌ای قشم» با حجم سرمایه‌ای افزون بر 45 میلیارد ریال و ظرفیت تولید روزانه چهار تُن  ماهی خشک برای 20 نیروی انسانی جوان بستر اشتغال فراهم آورده و چرخه صادرات و ارزآوری برای کشور را هدف قرار داده است.

کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از تولید این فرآورده غذایی از طریق از بین بردن آنزیم‌های فعال و آلودگی‌های موجود از دستاوردهای این شرکت به شمار می‌رود.

راه‌سازی با اعتباری افزون بر 767 میلیارد ریال

بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی غرب جزیره قشم از سه راهی دیراستان به سمت درگهان به طول 100 کیلومتر با اعتبار 450میلیارد ریال به عنوان نخستین پروژه دقایقی پیش به بهره‌برداری رسید.

قطعه یک بزرگراه مرکزی با اعتباری افزون بر 317 میلیارد ریال، طول 10 کیلومتر و عرض 11.5 مترمربع اتصال میدان درگهان به سه ‌راهی دیرستان را برقرار می‌کند.

این پروژه 2 بانده مجموعا 30 کیلومتر طول دارد و با تکمیل آن، فرودگاه بین‌المللی قشم به روستای گیاهدان متصل می‌شود.

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایران زمین به ارزش بیش از 145 میلیارد ریال

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایران زمین قشم به ارزش ریالی بالغ بر 145 میلیارد و ظرفیت متوسط تصفیه یک هزار مترمکعب در روز از قابلیت حذف ازت به روش نیتریفیکاسیون برخوردار است.

به ثمر نشستن این پروژه، ظرفیت تصفیه فاضلاب قشم را از 6 هزار نفر به 12 هزار نفر افزایش داد و آب بازیافتی آن نیز به منظور توسعه و نگهداری فضای سبز استفاده خواهد شد.

احداث مدول سوم آن نیز در دستور کار قرار دارد که پس از بهره‌برداری ظرفیت تصفیه فاضلاب تولیدی را  به 18 هزار نفر افزایش می‌دهد.

نصب یک اِلمان و فاز دوم بلوار پیامبر اعظم(ص) با اعتبار 147.5 میلیارد ریال

فاز دوم بلوار پیامبر اعظم(ص) قشم با اعتبار 140 میلیارد ریال در حوزه معابر شهری اتصال حدفاصل منابع آب تا میدان هنگام جزیره قشم را فراهم می‌آورد.

نصب اِلمان و محوطه‌سازی میدان شهرک نریمان قشم با اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که سه میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به اِلمان و باقی آن در بخش محوطه‌سازی شامل 2 هزار و 605 مترمربع فضای سبز، یک هزار و 943 مترمربع ساخت ابنیه و تجهیزات روشنایی هزینه شده است.

2 کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی به اعتبار 62 هزار و 800 میلیارد ریال

بهره‌برداری از 2 کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی و انتقال آن به دریا در راستای رفع معضلات محله‌های دوحه و چابهار و نیز سایت سمن شهر قشم با اعتبار 62 هزار و 800 میلیارد ریال بخشی دیگر از پروژه‌های عمران شهری است.

پروژه کانال مربوط به محلات دوحه و چابهار 490 متر طول و اعتبار 26 هزار و 300 میلیارد ریال و پروژه سایت سمن نیز به طول 550 متر با اعتبار 36 هزار و 500 میلیارد ریال اجرا گردید.

126 واحد مسکونی ویژه کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم

در فاز نخست پروژه 200 واحدی تعاونی مسکن نیک آشیان ویژه کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم، 126 واحد مسکونی 2 و سه خواب افتتاح شد.

مجموع این پروژه با اعتبار 350 میلیارد ریال و تسهیلات بانکی که 224 میلیارد ریال از آن به عنوان آورده اعضا است تا کنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زمین ورزشی خیرساز با اعتبار 10 میلیارد ریال

زمین چمن مصنوعی خیرساز روستای هلر با اعتبار 10 میلیارد ریال بر زمینی به مساحت 2 هزار و 900 مترمربع که ازسوی سازمان منطقه آزاد قشم اهدا شده است به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص اظهار داشت: علاوه بر زمین اهدایی، یک میلیارد ریال نیز از سوی این سازمان به پروژه مساعدت شده وهدف از این اقدام تقویت روحیه ورزشی جوانان و نوجوانان است.

افتتاح مجهزترین کلوپ غواصی قشم با 15 میلیارد ریال اعتبار

مجهزترین کلوپ غواصی و تفریحات دریایی قشم با عنوان «دلفین مرجان قشم» برخوردار از 100 ست لباس غواصی، 60 سیلندر غواصی، 30 ست BCD غواصی و سه دستگاه کمپرسور با حجم سرمایه 15 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 600 مترمربع به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه 15 فرصت شغلی فراهم آورده و در حوزه تفریحات دریایی نیز دارای چهار فروند شاتل بنانا، سه فروند قایق تفریحی، سه جت اسکی، و یک دستگاه پاراسل است.

یک هتل 4 ستاره و سفره‌خانه سنتی با مجموع اعتبار 143 میلیارد ریال

بزرگ‌ترین و مجهزترین سفره‌خانه سنتی جزیره قشم با سرمایه‌گذاری 23 میلیارد ریالی و زیربنای یک هزار و 400 مترمربع، گنجایش 500 نفر را داراست و آغاز به کار آن برای 30 نفر ایجاد اشتغال کرد.

این مجموعه در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام خدمات‌دهی خواهد داشت و از 6 فضای اختصاصی (VIP) نیز برخوردار است.

همچنین آغاز به کار یک هتل چهار ستاره نیز با حجم سرمایه 120 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 800 مترمربع در پنج طبقه با 60 اتاق و گنجایش 200 تخت برای 25 نفر اشتغالزایی کرد.

از خروج بانک‌های تخصصی از منطقه آزاد قشم بی‌اطلاع هستم

مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از خروج چراغ خاموش بانک‌های تخصصی از منطقه آزاد قشم بی‌اطلاع هستم و اکنون خبردار شدم.

وی افزود: با این وجود انفعالی نداشته‌ایم و اگر ضعف و خللی در سیستم کمک‌رسانی و ارائه تسهیلات برای منطقه ایجاد شده باشد با حساسیت موضوع را پیگیری و دنبال می‌کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: طبیعی است که اگر شعبه بانکی نتواند خدمتی را به مردم ارائه کند وجودش نیز ضرورتی ندارد اما اگر سرویس ویژه‌ای ارائه می‌کرده نسبت به خروج آن حساسیت به خرج می‌دهیم.

بانک ادامه داد: گمانم بر این است که اگر شعبه‌ای از قشم خارج شده به دلیل عدم سرویس‌دهی مناسب خودش بوده است.

لایحه معافیت مالیاتی مناطق آزاد روی میز خانه ملت

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور اضافه کرد: معافیت مالیاتی و معافیت گمرکی 2 ویژگی شاخص مناطق آزاد کشور است و اگر از این 2 برخوردار نباشند دیگر نمی‌توان آن‌ها را منطقه آزاد تلقی کرد.

بانک بیان کرد: اظهار نظرها در خصوص لغو معافیت مالیاتی در مناطق آزاد صرفا نظرهای شخصی است و هرگونه تغییر باید در چارچوب قوانین ویژه مناطق آزاد کشور رقم بخورد.

وی عنوان کرد: از این رو لایحه مربوط به وضعیت‌ معافیت‌ها پس از 20 سال معافیت را به مجلس ارائه کرده‌ایم که در آن پس از دوره مالیاتی 20 ساله، طی پنج سال به صورت پله به پله معافیت‌ها کم می‌شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: بر این اساس پس از 25 سال، فعالیت‌های حوزه تولیدی، صادراتی و کشاورزی شامل 30 درصد معافیت مالیاتی می‌شوند و برای فعالیت‌های بازرگانی و تجاری دیگر معافیتی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/88050/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول