اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حریرچی: گرما تأثیری بر «کرونا» ندارد/ تنها راه پیشگیری، رعایت نکات بهداشتی است

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه گرما تأثیری بر «کرونا» ندارد،‌گفت: بندرعباس این روزها دمای بالای 38 درجه را دارد، اما شاهد رخ دادن پیک ابتلا در آن هستیم.

حریرچی: گرما تأثیری بر «کرونا» ندارد/ تنها راه پیشگیری، رعایت نکات بهداشتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج حریرچی بعدازظهر امروز در حاشیه بازید از بازار ماهی‌فروشان این شهر که به عنوان یکی از کانون‌های پرخطر در شیوع کرونا شناخته شده، اظهار کرد: یکی از کانون‌های اصلی شیوع بیماری کرونا در بندرعباس، بازار ماهی‌فروشان این شهر بود که حدود 107 مورد بیمار با اقدام به موقع و سریع دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شناسایی شد و خوشبختانه هر 107 مورد شامل خانواده‌ها و کارکنان این بازار در قرنطینه قرار گرفتند.

وی افزود: اگر این بیماریابی و سیستم فعال شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان نبود، ممکن بود کرونا به چند هزار نفر منتقل شود.

معاون کل وزارت بهداشت، با بیان این که بحمدالله افراد شناسایی شده دوره نهفتگی خود را طی کرده‌اند و وضعیت جسمانی مطلوبی دارند، خاطرنشان کرد: به زودی می‌توان با برخی اصلاحات و انجام پروتکل‌های بهداشتی شاهد بازگشایی این بازار باشیم.

 

 

حریرچی اضافه کرد: فعلا تا کشف واکسن مؤثر و در دسترس قرار گرفتن آن، باید عادت کنیم که با این ویروس با رعایت موارد بهداشتی زندگی کنیم و پیش‌بینی ما هم این است که فعلا در تابستان روند نزولی خواهد داشت و اگرچه ممکن است در برخی از استان‌ها شاهد افزایش موارد شناسایی باشیم اما در روند کلی کشور اثری نخواهد گذاشت.

وی همچنین گفت: از فصل سرما به دلیل خصوصیت فیزیکی و بازگشایی مدارسو دانشگاهها برآورد ما این است که یک افزایش در شمار مبتلایان به کرونا داشته باشیم که بعید است به اندازه طغیان ابتلا به این بیماری در اسفند 98 برسد، چون شاهد همکاری خوب مردم هستیم و نکات بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند و رعایت اصول ایزوله و شستن دست و استفاده از ماسک توسط مردم سبب کاهش بروز این بیماری شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به روند رو به رشد ابتلا در بندرعباس ضمن رد تأثیر گرما بر این بیماری، گفت: بندرعباس این روزها دمای بالای 38 درجه را دارد اما شاهد رخ دادن پیک ابتلا در آن هستیم البته برخی ویروس‌ها نظیر ویروس آنفولانزا در فصل سرما شیوع بیشتری دارند.

انتهای پیام/3264/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول