اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تلف شدن لاک‌پشت‌های دریایی در ساحل روستای «ونک»/ پای «ترال‌کِشان» در میان است؟ + فیلم و عکس

شاهدان عینی از مرگ دسته‌جمعی 32 لاک‌پشت‌ دریایی در ساحل روستای ونک واقع در شرق شهرستان جاسک خبر می‌دهند و مسؤولان محلی نیز آن را تأیید می‌کنند.

تلف شدن لاک‌پشت‌های دریایی در ساحل روستای «ونک»/ پای «ترال‌کِشان» در میان است؟ + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شاهدان عینی از مرگ دسته‌جمعی 32 لاک‌پشت‌ دریایی در ساحل روستای ونک واقع در شرق شهرستان جاسک خبر می‌دهند و مسؤولان محلی نیز آن را تأئید می‌کنند.

البته این موضوع اتفاق جدیدی در شهرستان جاسک نیست و قبلأ نیز شاهد مرگ دسته‌جمعی دیگر آبزیان منطقه از جمله دلفین‌ها بوده‌ایم.

بسیاری از کارشناسان امر بر این باورند که علت از بین رفتن آبزیان باارزش در این منطقه، صید غیرمجاز ترال است چراکه این نوع صید با توجه به اینکه از دو تخته کف‌روب از آن استفاده می‌شود، قادر است تمامی جانداران کوچک و بزرگ و آبزیان حلال گوشت و حرام گوشت را از کف دریا جارو کند.

ترال‌کشان پس از صید، آبزیان باارزش مانند؛ لاک‌پشت‌ها و دلفین‌هایی که در تورشان به دام افتاده‌اند را دوباره به درون دریا تخلیه می‌کنند چراکه اگر به اطلاع محیط زیست و بازرسان شیلات برسد قطعأ با جرائم سنگین و لغو پروانه مواجه خواهند شد و این موضوع آنان را وادار به تخلیه این موجودات به درون آب که اغلب هم از بین رفته‌اند، می‌کند و دریا نیز آبزیان مرده را به ساحل می‌آورد.

 

 

عثمان آغنده دهیار روستای ونک جاسک از تلف شدن ۳۲ لاک‌پشت دریایی در نوار ساحلی این روستا خبر داد.

وی افزود: لاشه لاک‌پشت‌های دریایی در طول ساحل از روستای ونک تا اسکله بیاهی مشاهده شده است.

حبیب مسیحی مدیرکل محیط زیست هرمزگان نیز گفته است: موضوع و علت مرگ لاک‌پشت‌ها در دست بررسی است.

افشین عسکری مسؤول محیط زیست دریایی هرمزگان اظهار داشت: با توجه به مشاهده نشدن شکستگی در لاک لاک‌پشت‌های تلف شده در جاسک، احتمالأ عملیات صیادی به‌ویژه صید ترال عامل مرگ آن‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این لاک‌پشت‌ها در فاصله زمانی دست کم ۳۵ روزه پس از خفگی در تور‌های صیادی به‌وسیله امواج دریا به ساحل آورده شده‌اند.

به گزارش فارس، روستای «ونک» در ۱۳۰ کیلومتری شرق شهرستان جاسک واقع در استان هرمزگان قرار دارد.


انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول