اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سردار تنگسیری: به سرعت ۹۲ نات قایق‌های تندرو دست یافته‌ایم/ پایان طراحی شناور شهید سلیمانی

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه به سرعت ۹۲ نات قایق‌های تندرو دست یافته‌ایم، گفت: کار ساخت شناور ۶۵ متری شهید سلیمانی را بزودی آغاز خواهیم کرد.

سردار تنگسیری: به سرعت ۹۲ نات قایق‌های تندرو دست یافته‌ایم/ پایان طراحی شناور شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار تنگسیری صبح امروز در مراسم رونمایی و الحاق ۱۲۰ شناور رزمی و جدید به نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: دیدگاه عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در توجه دادن قوای مسلح کشور به تهدیدات دریایی موجب رشد همه‌جانبه توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه شده است و اکنون بیش از ۹۵ درصد نیازهای اساسی این نیرو در داخل کشور تامین و تولید می‌شود.

وی افزود: امروز ۱۱۲ شناور رزمی تندرو و جدید به نیروی دریایی سپاه ملحق می‌شود که هم در طراحی و هم در نوع سلاح‌های بکار رفته در آن تغییراتی ویژه برای بهبود عملکرد و ارتقای کارآمدی صورت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که با بهره‌گیری از دانش بومی به سرعت ۹۲ نات در شناورهای نظامی خود در دریا دست یافته‌ایم، تصریح کرد: این سرعت به اندازه ۳ برابر سرعت شناورهای آمریکایی است که بدلیل طراحی منحصربفرد و ارتقای ساختارهای موتوری آن بدست آمده است.

سردار تنگسیری ادامه داد: چابکی، سبکی و قابلیت مانور بالا در کنار آبخور کم و ارتقای سلاح‌های کارگزاری شده از ویژگی‌های شناورهای جدید رزمی-تهاجمی جدید است که به همت صنایع دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: تمامی تجهیزات و موشک اندازهای کلاس ذوالفقار، تجهیزات شناورهای میعاد و رعد و ... با اتکای به دانش بومی طراحی و ساخته و نصب شده‌اند و در این زمینه باید صمیمانه از تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان قدردانی کرد.

وی عنوان داشت: شناورهای رعد با طول ۷.۵ متر توان سرعت گرفتن تا ۵۵ نات را دارد و از ویژگی‌های ارزنده دیگر آن نیز می‌توان به توان اقیانوس پیمایی این شناور تهاجمی اشاره کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که ما در نیروی دریایی تهدید را در ابعاد مختلف جدی گرفته و برای مقابله با آن به آمادگی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: با هیچ دشمنی شوخی نداریم و هیچ‌گاه از مرگ نمی‌هراسیم.

سردار تنگسیری همچنین به ساخت شناور رزمی ابومهدی المهندس در نیروی دریایی سپاه اشاره و گفت: کار طراحی و ساخت این شناور را در کنار شناور شهید سلیمانی در نیروی دریایی سپاه کلید زده‌ایم و طی یکسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: شناورهای جدید دیگری نیز با قابلیت‌های ویژه طراحی و ساخته شده که برای بکارگیری در بسیج دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/۳۲۶۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول