اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حوزه علمیه حضرت ابالفضل بندرعباس افتتاح شد+عکس

حوزه علمیه حضرت ابالفضل بندرعباس با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و فرمانده سپاه امام سجاد (ع) صبح امروز به بهره‌برداری رسید.

حوزه علمیه حضرت ابالفضل بندرعباس افتتاح شد+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه حضرت ابالفضل (ع) اظهار کرد: این حوزه علمیه متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود که با 43 نفر طلبه امسال کار خودش را آغاز کرده است و برای سال‌های آینده بر شمار طلاب آن افزوده خواهد شد.

وی افزود: خصوصیت ویژه این حوزه، تلاش برای تبلور ویژگی‌های خاص در وجود طلاب با حفظ کامل قرآن، بصیرت افزایی، تحلیل‌گری و روشنگری است تا آنان بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی واجد ویژگی‌های لازم برای نقش‌آفرینی در گام دوم انقلاب اسلامی باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و موسس این حوزه علمیه از همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راه اندازی این مدرسه علمیه تقدیر کرد و بیان داشت: ثمرات شیرین این شجره مبارکه که همزمان با ایام محرم به نام حضرت عباس نام گذاری شده است، را بزودی شاهد خواهیم بود و امیدواریم طلابی مأموریت‌گرا و در خدمت انقلاب و اندیشه‌های اسلامی و الهی را تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده عنوان کرد: این حوزه دروس مصوب را پیگیری خواهد کرد اما مازاد بر آن در حوزه‌ برنامه‌های فوق‌برنامه، بحث و بررسی مباحث روز و بصیرت‌افزایی و ارتقای توان تحلیل‌گری نیز در آن تدارکاتی دیده شده است که در قالب دوره‌های کارگاهی در دوره مقطع سطح 2 اجرا خواهد شد.


سردار سالاری: همه ظرفیت‌های بسیج و سپاه در خدمت حوزه‌های علمیه است

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان عنوان کرد: در استان هرمزگان احساس می‌شد تا در راستای تربیت و پرورش طلاب انقلابی باید کار بیشتری صورت گیرد و از ظرفیت بسیج نیز در این زمینه بهره گرفته شود.

وی افزود: امسال با همکاری رده‌های مختلف بسیج، علاقمندان ترغیب شدند تا در حوزه‌های علمیه ادامه تحصیل دهند که تعدادی از آنها بر اساس گزینش‌های صورت گرفته برای این مرحله از حوزه علمیه پذیرش کرده‌اند و توفیق شد تا ما در قالب سپاه امام سجاد نیز بتوانیم کمکی در این زمینه داشته باشیم.

سردار سالاری به خلاء وجود طلاب و روحانیون در برخی محلات شهر بندرعباس اشاره و بیان داشت: در راستای ارتقای عملکرد قرارگاه تحول محلات، پرورش روحانیونی توانمند که بتوانند در این زمینه نیز حضور و کمک کنند، یکی از اولویت‌های ما بود که به همت این حوزه علمیه شاهد تحقق آن خواهیم بود.

وی گفت: همه ظرفیت‌های سپاه و بسیج برای کمک به حوزه‌های علمیه و خصوصا این حوزه علمیه علمیه حضرت ابالفضل در اختیار قرار داده‌ایم که طلابی امین، توانمند و بصیر پرورش یابند تا در خدمت به مردم و اندیشه‌های ولایت باشند.

به گزارش فارس، حوزه علمیه حضرت ابالفضل (ع) در مجموعه خاتم‌الانبیا در مجاور پادگان تیپ مردم پایه سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ساخته شده است.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول