اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

راه اندازی بازارچه ملوانی بندرعباس در مجتمع بنکداران

معاون فرماندار بندرعباس از راه‌اندازی بازارچه ملوانی در این شهرستان با توجه به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی این قانون خبر داد.

راه اندازی بازارچه ملوانی بندرعباس در مجتمع بنکداران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین باباخانی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی شهرستان بندرعباس که با حضور میری معاون بازرگانی خارجی سازمان صمت، سرهنگ شادمانی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان، نمایندگان اتاق اصناف، تعاونی لنجداران و... در محل مجتمع بنکداران برگزار شد با اشاره به آسیبهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و اخلال در فعالیت لنجهای چوبی و تاثیر آن بر زندگی مرزنشینان و لزوم تامین معیشت ملوانان اظهار داشت: به استناد آئین نامه اجرایی جدید دو مرحله ای ورود کالای ملوانی توسط شناورهای سنتی زیر ۵۰۰ تن که در سالجاری ابلاغ شده هر شناور(لنج چوبی) مجاز به واردات تعداد ٣٠ نیسان از انواع کالاهای مجاز (٩٧ قلم کالا) در دومرحله در سال می‌باشد که با هماهنگی‌های صورت گرفته و همکاری همه دستگاه‌های عضو این مهم در حال انجام می‌باشد.

 وی تامین کالا‌های اساسی، تنظیم بازار، دسترس بودن کالا‌های مورد نیاز مردم، استفاده از تخفیفات حقوق ورودی گمرکی برای ملوانان و سوق دادن ملوانان به سمت تجارت خرد رسمی و صادرات محصولات تولیدی را از مزایای راه اندازی این بازارچه‌ برشمرد.

 جانشین رئیس شورای ساماندهی مبادلات مرزی شهرستان گفت: در اجرای مصوبه کمیسیون برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بندرعباس و پیگیری‌های صورت گرفته و بنا به پیشنهاد تعاونی لنجداران و اتاق اصناف، تعدادی از غرفه‌های مجتمع بنکداران بعنوان محل عرضه کالاهای ملوانی خصوصا ارزاق عمومی در نظر گرفته شده که از هم اکنون در حال عرضه کالاهای مزبور هستند.

 باباخانی افزود: به منظور عرضه سایر کالاهای مجاز خصوصا لوازم خانگی، تعدادی از مکان‌های پیشنهادی دیگر پس از بازدید و بررسی‌های لازم جهت تایید و تصویب نهایی به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول