اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تامین ایمنی پروازهای کیش برای جلوگیری از برخورد «آهوان» با هواپیما

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش از تامین ایمنی پروازها و جلوگیری از برخورد پرنده‌ها و حیوانات با هواپیما، تأمین سلامت مسافران و پیشگیری از خسارات و تلفات احتمالی در فرودگاه بین‌المللی کیش با هدف افزایش ایمنی پروازها خبر داد.

تامین ایمنی پروازهای کیش  برای جلوگیری از برخورد «آهوان» با هواپیما

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش، از طرح جمع‌آوری و انتقال آهوان فرودگاه بین‌المللی کیش بر اساس دستورالعمل‌های بین‌المللی (ICAO) و سازمان هواپیمایی کشوری و اجرای بخشنامه فرآیند "مدیریت ریسک ایمنی برخورد پرندگان و حیوانات" خبر داد.

وی برقراری حمل و نقل هوایی ایمن در فرودگاه بین‌المللی کیش، تامین ایمنی پروازها و جلوگیری از برخورد پرنده‌ها و حیوانات با هواپیما، تأمین سلامت مسافران و پیشگیری از خسارات و تلفات احتمالی را از جمله اهداف اجرای این دستورات عنوان کرد.

عرب در ادامه افزود: طرح مدیریت ریسک ایمنی برخورد با آهوان در فرودگاه بین‌المللی کیش و انتقال آهوها از محدوده فرودگاهی به بیرون محوطه فنس‌کشی‌شده، با هدف حفظ زندگی آهوان کیش و جلوگیری از مخاطرات پروازی انجام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: این آهوان پیش از نوسازی و ترمیم حصار فرودگاه داخل محدوده شده بودند و پس از بازسازی و تکمیل فنس‌کشی، امکان ورود آنها به محدوده فرودگاهی وجود نخواهد داشت.

عرب با اشاره به اینکه عملیات جمع‌آوری آهوان از مرداد سال 97 تاکنون انجام شده است، افزود: تاکنون 250 رأس آهو به روش جَرگه‌ای و با موتورسیکلت‌های تریل آفرود با حضور کارکنان اداره محیط زیست از محوطه داخلی فرودگاه بین‌المللی کیش جمع‌آوری و به بیرون از فرودگاه منتقل شده‌اند و در تمامی طرح‌های اجرا شده حفاظت از آهو و سلامت آن مد نظر بوده است.

وی تصریح کرد: برخورد حیوانات و پرندگان با هواپیما امری اجتناب‌ناپذیر است و این طرح برای کاهش حوادث و حفظ جان و حیات آهوان ایرانی به اجرا درآمده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش با تاکید بر نگاه توسعه‌ای این شرکت در اجرای طرح‌های مختلف گفت: مصمم هستیم تا با افزودن فناوری های جدید فرودگاهی؛ زیرساخت‌های مناسب ایمن‌سازی پروازها و حمل و نقل هوایی ایمن را در فرودگاه بین‌المللی کیش فراهم کنیم.

لازم به ذکر است؛ جزیره کیش دارای بیش از 750 راس آهو از گونه موسوم به گازلا بوده که در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست به‌عنوان گونه آسیب‌پذیر ثبت شده است و علاوه بر جزیره کیش در مناطق مختلف کشور نیز اقدامات حفاظتی برای این گونه از آهوان در حال اجراست.

انتهای پیام/88060

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول