اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فرودگاه هندورابی مجوز کمیته فضایی کشور را دارد/ سازمان منطقه آزاد کیش قانونا متولی توسعه 4 جزیره است

بدنبال انتشار فیلم و خبری از اظهارات امام جمعه کیش در انتقاد از ساخت فرودگاه در جزیره هندورابی، معاون عمرانی اسبق منطقه آزاد کیش گفته که این پروژه دارای مجوز کمیته فضایی کشور به عنوان بالاترین مرجع صدور مجوز ساخت فرودگاه در کشور می‌باشد، همچنین بودجه ساخت این پروژه در شورای عالی مناطق آزاد و هیات دولت به تصویب رسیده است.

فرودگاه هندورابی مجوز کمیته فضایی کشور را دارد/ سازمان منطقه آزاد کیش قانونا متولی توسعه 4 جزیره است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رامین افشاری معاون عمرانی و زیربنایی اسبق سازمان منطقه آزاد کیش در واکنش به انتشار خبر سخنان حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده امام جمعه کیش در انتقاد از وضعیت فرودگاه جزیره هندورابی (اینجا بخوانید) جوابیه‌ای برای این خبرگزاری ارسال کرده که مشروح آن در ادامه می‌آید:

در خبرها آمده است امام جمعه محترم جزیره کیش در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش در اظهار نظر فنی و مهندسی به دلیل توسعه زیرساخت‌های جزیره هندورابی خواستار محاکمه تیم مدیریتی اسبق سازمان منطقه آزاد کیش شده‌اند.

اینجانب با توجه به داشتن مسئولیت معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان متولی پروژه‌های عمرانی منطقه در دوره مذکور، ارائه توضیحات زیر را به منظور تنویر موضوع ضروری می‌دانم:

1ـ فرموده‌اید فرودگاه جزیره هندورابی بدون مجوز قانونی ساخته شده است. لازم است به اطلاع برسانم این پروژه دارای مجوز کمیته فضایی کشور به عنوان بالاترین مرجع صدور مجوز ساخت فرودگاه در کشور می‌باشد، همچنین بودجه ساخت این پروژه در شورای عالی مناطق آزاد و هیات دولت به تصویب رسیده است.

مطلع باشید سازمان منطقه آزاد کیش متولی توسعه چهار جزیره از جزایر خلیج فارس است نه فقط متولی جزیره کیش.

2ـ توسعه جزیره هندورابی پس از بازدید جناب آقای رییس جمهور در سال 1393 و پس از دستور ایشان آغاز گردید. توسعه جزیره هندورابی بر اساس سیاست‌های دولت به عنوان اولین جزیره‌ای که توسعه آن بعد از انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و آغاز شده است.

3- طرح جامع توسعه این جزیره با انتخاب مشاوران داخلی و خارجی طراحی و برای پذیرش بیش از یک میلیون گردشگر در سال برنامه‌ریزی و به تصویب هیات دولت رسیده و متناسب با آن نیازمندی‌های زیرساخت این جزیره مشخص و لذا ساخت فرودگاه و بندرگاه به عنوان مهم‌ترین بخش زیرساختی آغاز و در کمترین زمان به انجام رسید که ارزش روز این تاسیسات اکنون بالغ بر صدها میلیارد تومان می‌باشد. (این فرودگاه با پرواز مستقیم معاون اول محترم رئیس جمهور افتتاح گردید)

4ـ انتظار می‌رفت دلایل توقف توسعه این جزیره را پیگیری و مطالبه می‌شد تا امکانات ایجاد شده، معطل نماند.

5ـ  ای کاش در این جلسه لااقل به ده‌ها پروژه زیرساختی، شامل ساخت نیروگاه دوم کیش و توسعه ظرفیت نیروگاه اول (عدم قطع برق کیش که در تابستان گذشته در تمام کشور وجود داشت به دلیل همین توسعه بوده است)، افزایش ظرفیت آب آشامیدنی، اصلاح شبکه‌های فرسوده آب و برق و جلوگیری از هدر رفت آب شیرین در شبکه، توسعه فرودگاه کیش، توسعه ظرفیت بندرگاه کیش از 12 هزار تن به 35 هزار تن و ساخت اسکله‌های آن، ساخت و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب ١٠ هزار متر مکعبی جزیره کیش، توسعه شبکه برق فشار قوی، ایجاد ده‌ها هکتار فضای سبز شهری و پارک‌ها، ساخت چندین باب مدرسه و فضای آموزشی، توسعه فضاهای شهری و بویژه غرب و جنوب کیش، استرداد و بازگرداندن بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان از اراضی و پروژه‌های واگذار شده به نرخ آن روز که اکنون بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان می‌باشد به بیت المال، و بالاخره کمک به ساخت چندین باب مسجد و همچنین ساخت مصلی بزرگ کیش محل اقامه نماز  پرشکوه جمعه  که به همت همکاران پر تلاشم در دوره مدیریت جناب آقای مونسان به ثمر رسیده است، نیز  به عنوان بخشی از امور معروف و احتمالا خیر زمان مدیریت ایشان نیز اشاره‌ای می‌شد.

6ـ اعتقاد دارم آنان که اطلاعات غلط و اشتباه به امام جمعه محترم منتقل کرده‌اند در حق ایشان ظلم نموده‌اند و به دنبال مقاصد و اغراض سوء خود می‌باشند. ای کاش به‌عنوان متولی «امر به معروف و نهی از منکر» قبل از اظهار نظر، تحقیق بیشتری می‌نمودند تا خدای ناکرده حق‌الناسی ایجاد نمی‌شد.
بی شک همگان روزی در پیشگاه حضرت حق حاضر و پاسخگوی اعمال و گفتار خود خواهیم بود.

انتهای پیام/ 88055/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول