اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وقایع آدینه پارک زیتون قشم نباید تکرار شود/ منطقه آزاد: اجازه خدشه به فرهنگ غنی مردم را نمی‌دهیم

جامعه روحانیت قشم با واکنش نسبت به بی‌تدبیری صورت گرفته در پارک زیتون این جزیره جلوگیری از تکرار وقایع مشابه را خواستار شد.

وقایع آدینه پارک زیتون قشم نباید تکرار شود/ منطقه آزاد: اجازه خدشه به فرهنگ غنی مردم را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ظهر امروز نشست ویژه جامعه روحانیت شهرستان قشم با معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم پیرامون بی‌تدبیری صورت گرفته در نخستین فیستوال ورزشی این جزیره برگزار شد.

وقایع آدینه پارک زیتون نباید تکرار شود

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم در این نشست اظهار داشت: وقوع چنین رخدادهایی مایه تاسف است و باید ضمن ارائه تذکرات لازم از تکرار وقایع مشابه جلوگیری شود.

وی افزود: شادی و نشاط حقیقی جامعه در آرامش، امنیت و گره‌گشایی از دغدغه‌های معیشتی-اقتصادی آنان نهفته است.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: جامعه روحانیت و مردم مومن و متدین جزیره قشم به هیچ وجه با ورزش بویژه ورزش همگانی مخالف نیستند اما باید شئونات اسلامی در آن رعایت شود.

ستاد کرونا رفتارهای دوگانه خود را کنار بگذارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم نیز گفت: ستاد کرونا در قبال تمامی مراسم مذهبی همچون نمازهای جمعه و جماعت، فعالیت هیئات مذهبی و بزرگداشت شهدا اعلام موضع داشته و مردم ولایتمدار تمامی شیوه‌نامه‌های ابلاغی را رعایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: حداقل انتظار آن است که ستاد کرونا نسبت به تجمع خارج از دستورالعمل‌‎های بهداشتی که بسیاری نیز از ماسک استفاده نکرده‌اند اعلام موضع قاطع داشته باشد.

وی ادامه داد: آیا ستاد کرونا شیوه‌نامه‌ها بهداشتی را تنها برای قشر مذهبی و متدین جامعه تدوین می‌کند و فقط قادر به نظارت بر مساجد و هیئات مذهبی است؟

متولیان بی‌تدبیری آدینه باید از مردم عذرخواهی کنند

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز تصریح کرد: بی‌تدبیری صورت گرفته توسط مدیریت ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم تمامی مردم ولایتمدار و بسیجیان جزیره  شهیدپرور قشم را آزرده خاطر کرده است.

حجت‌الاسلام امید درویشی افزود: از هرگونه ورزشی با رعایت موازین شرعی حمایت خواهیم کرد اما در برابر عبور از خط قرمزهای شرعی، عرفی و بهداشتی که به سلامت جسم و روح مردم ولایتمدار جزیره قشم خدشه وارد کند ساکت نخواهیم نشست.

وی تصریح کرد: متولیانی این بی‌تدبیری که بسترساز بروز چنین وقایعی شده‌اند باید ضمن عذرخواهی از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری کنند.

اجازه خدشه وارد شدن به فرهنگ غنی قشم را نمی‌دهیم

مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم نیز گفت: اجازه نخواهیم  هرنوع بی‌تدبیری در امر ورزش سبب گردد تا خدشه‌ای به فرهنگ غنی مردم ولایتمدار قشم وارد شود و قطعا پیگیری‌های لازم در این زمینه تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، اولین فیستوال ورزشی جزیره قشم روز جمعه در پارک زیتون این جزیره شامل آیتم‌های کشش و نرمش، کراس فیت و تمرینات قدرتی همراه با بازی برای کودکان برگزار شد که حواشی آن واکنش مردم ولایتمدار و جامعه روحانیت جزیره قشم را موجب شد.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول