اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اسکه نفتی «حرا» نقطه عطف توسعه قشم است

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بهره‌برداری از اسکله نفتی حرا قشم نقطه عطف توسعه در حوزه نفت و انرژی این جزیره محسوب می‌شود.

اسکه نفتی «حرا» نقطه عطف توسعه قشم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، فریدون فدایی‌دولت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آغاز بهره‌برداری از اسکله نفتی حرا قشم نقطه عطفی در فعالیت‌های توسعه بخشی حوزه نفت و انرژی جزیره است.

وی افزود: این اسکله به عنوان یکی از بزرگ‌‌ترین اسکله‌های نفتی در جنوب کشور، ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن فرآورده‌های نفتی را داراست و با اجرای فاز دوم آن امکان پهلوگیری کشتی‌های نفتی ۸۰ هزار تنی در این اسکله نیز مهیا خواهد شد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این اتفاق مبارک را که در مرحله پنجم از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید هفته گذشته در منطقه آزاد قشم روی داد، نشانه‌ای از برداشتن گام‌های بلند در جهت پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها است.

فدایی‌دولت ادامه داد: راه اندازی این اسکله، ضمن اینکه روند رو به رشد تولید در قشم را پشتیبانی می‌کند، موانع را در تأمین نیاز‌های صنعت نفت، گاز و انرژی منطقه و گردش چرخ‌های صنایع تولیدی از میان خواهد برد.

وی نقش اصلی این اسکله را افزایش واردات نفت خام از مخازن مختلف از قبیل میدان های نفتی ایران و صادرات محصولات پالایشگاه های مجاور(پارس بهین) مانند قیر، سوخت و نفتا اعلام کرد و یادآور شد: این اسکله برای کشتی‌های 70 هزار تن در یک طرف و کشتی‌های هفت هزار تن در طرف دیگر به خوبی مجهز خواهد شد. 

فدایی‌دولت در تشریح  امکانات اسکله نفتی حرا قشم به جاده دسترسی به توده سنگین با طول تقریبی ۱۳۰۰ متر و پل دسترسی به طول ۵۷۵ متر اشاره کرد و گفت: ستون مهاربند لنگر انداختن و پهلو گرفتن، تلمبه خانه، لوازم آتش، اتاق کنترل و سکوی عملیات ها، سکوی بالا و وسایل مکانیکی و برقی دریایی از دیگرامکانات این اسکه بشمار می‌رود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای این اسکله ساختمان اداری و برج مراقبت دریائی با زیربنای ۷۵۰ مترمربع  و ایستگاه آتش نشانی با  ۱۸۰ مترمربع زیربنا نیز پیش بینی شده است.

به گزارش فارس، با آغاز بهره‌برداری از این اسکله که با سرمایه‌گذاری شرکت ساخت و بهره‌برداری اسکله حرا قشم (هلدینگ سرمایه‌گذاری پاسارگاد) صورت گرفته است افزون بر ۴۵ نفرنیروی کار به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر نیروی کار به صورت غیرمستقیم  وارد چرخه کار و اشتغال در جزیره قشم شده اند که در تثبت درآمد‌های پایدار جامعه محلی نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول