اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پیگیری| خواسته اهالی فوتبال رودان به ثمر نشست/آغاز بازسازی زمین چمن طبیعی رودان

پس از چهار سال،  عملیات بازسازی زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان با پیگیری ها مجدانه اهالی فوتبال آغاز شد.

پیگیری| خواسته اهالی فوتبال رودان به ثمر نشست/آغاز بازسازی زمین چمن طبیعی رودان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، دی ماه سال ۱۳۹۵ فرماندار وقت شهرستان رودان از لزوم بازسازی زمین چمن طبیعی مجموعه شهید چمران این شهرستان خبر داد و گفت: فراهم آوردن امکانات به‌منظور شکوفایی استعدادهای ناب ورزشکاران رودانی باید در اولویت شورای ورزش شهرستان قرار گیرد.

محمودی وضعیت زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران را بسیار نامناسب دانست و عنوان کرد: با یک کار کارشناسی دقیق نسبت به بازسازی زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران اقدام شود.
این پروژه در اوایل سال ۹۶ به ظاهر کلید خورد و علمیات بازسازی و ترمیم تنها زمین چمن طبیعی فوتبال در رودان آغاز شد.

اما ۲۷ آبان‌ماه ۹۷ مصطفی غلام‌پور فرماندار رودان پس از اعلام نارضایتی اهالی فوتبال از وضعیت روند بازسازی زمین چمن طبیعی فوتبال ورزشگاه شهید چمران طی بازدیدی از این پروژه دستور توقف آن را صادر و به صراحت بیان کرد: وضعیت موجود بیانگر نبود نظارت کافی و هدررفت بیت‌المال است.

وی با بیان اینکه معایب طرح واضح و مشهود است، ادامه عملیات اجرایی این طرح ورزشی را مشروط و منوط به برطرف کردن نواقص موجود عنوان کرد. اما پروژه پس از تعطیلی موقت مجددأ پشت درهای بسته آغاز و در شهریور ۹۸ کاشت چمن آن نیز به اتمام رسید.

اولین باران پاییز پرده از رازهای پنهان آن برداشت، بیش از ۸۰ درصد زمین مملو از آب باران شد و در واقع دریاچه‌ای کوچک در دل رودان شکل گرفت، دریاچه‌ای که پس از فروکش کردن با روییدن گیاهان محلی و بیرون آمدن سنگ قلوه‌ها و کچلی چمن در جای جای آن چهره‌ای دیگر را نمایان می‌کرد.

پس آن  اهالی فوتبال رودان صدای گلایه ها خود را از بی دبیری در اجرای این پروژه را به گوش مسوولان رساندند، فریاد هایی که ۳ سال به طول انجامید و هم اکنون در تابستان ۱۴۰۰ با تخصیص اعتبار عملیات ترمیم و بازسازی مجدد به شکلی سازمان یافته آغاز شده است.

 

مسئول دفتر فنی اداره ورزش و جوانان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار فارس در رودان با اعلام این خبر که عملیات بازسازی زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان آغاز شده است افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد.

مسیحی ادامه داد: این پروژه شامل مراحل زه کشی، آبیاری پیشرفته و کاشت بذر چمن طبیعی می باشد.
وی با بیان اینکه مدت قرار پیمانکار برای تکمیل پروژه ۱۸ ماه می باشد ابراز امیدواری کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافته است و طی هر مرحله نیز تخصیص اعتبار خواهد داشت و پیشنهاد می شود تا پایان سال جاری مراحل تکمیل پروژه به اتمام برسد.

وی در ادامه با اشاره به مشکل تامین آب این پروژه خاطر نشان کرد: باید برای اجرای اصولی و استاندارد چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان تامین آب مورد نیاز آن با حفر چاه صورت گیرید.

مسیحی در پایان افزود: در اجرای این پروژه تلاش شد تا کار به یک پیمانکار با تجربه و مجرب در حوزه کاشت چمن طبیعی در کشور واگذار شود و هم اکنون با استقرار یک تیم فنی از سوی پیمانکار که سابقه کار در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، اصفهان و اهواز را دارند ان شا الله یک زمین چمن طبیعی با کیفیت و استاندارد به اهالی فوتبال شهرستان رودان تحویل داده خواهد شد و در کنار آن نیازمند حمایت و همراهی مسوولان شهرستان برای رفع مشکل حفر چاه آب هستیم.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۹/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول