اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هدف دشمن در افغانستان از بین بردن انسجام مردمی در نماز جمعه است

امام جمعه رودان با بیان اینکه نماز جمعه سنگری است که در آن توطئه دشمنان خنثی می‌شود، گفت: هدف دشمن در افغانستان از بین بردن انسجام مردمی در نماز جمعه است.

هدف دشمن در افغانستان از بین بردن انسجام مردمی در نماز جمعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، حجت‌الاسلام مهدی دری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رودان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) به دست معتمد عباسی در هشتم ربیع‌الاول 260 هجری قمری در توطئه‌ای علیه امام یازدهم شیعیان جهان، مسموم و به شهادت رسیدند و دستگاه خلافت عباسی برای حفظ آرامش خلافت خود بیشتر اوقات، آن حضرت را زندانی و ممنوع از معاشرت می‌کرد، به گونه‌ای که هر زمان مردم سؤوالی از آن حضرت داشتند، همواره با محدودیت‌هایی مواجه بودند.

وی افزود: امام حسن عسکری  علیه‌السلام  با حمایت و هدایت نخبگان جامعه نهضت ثبت و تفسیر متون فاخر دینی، قرآن و احادیث را گسترش دادند و بسیاری از کتاب‌ها در آن دوران نوشته شد و در آن دوران فضای آموزش و تعلیم و تربیت نیروهای نخبه دینی در جامعه توسعه یافت.

حجت‌الاسلام دری ضمن محکوم کردن حادثه مسجد قندوز افغانستان عنوان کرد: فاجعه جنایت‌بار اقدام تروریستی در مسجدی در قندوز موجب تالم همه علما و نخبگان جهان اسلام شد و اقدام کور و بزدلانه‌ای که لشکر جهل و کینه به تحریک و سرمایه اجانب، بارها در کشور مظلوم افغانستان به اجرا درآورد.

امام جمعه رودان با بیان اینکه نماز جمعه سنگری است که در آن توطئه دشمنان خنثی می‌شود، گفت: هدف دشمن در افغانستان از بین بردن انسجام مردمی در نماز جمعه است.

وی در ادامه گفت: نماز جمعه، تنها جایی است که مسلمانان جمع می‌شوند و در آنجا بینش و آگاهی مردم فزون می‌یابد و باعث می‌شود مردم دشمنان خودشان را بشناسند چراکه به واسطه نماز جمعه خیلی از توطعه‌های دشمنان خنثی می شود و دشمنان برای ذلت جامعه اسلامی به دنبال ایجاد افتراق در جامعه اسلامی هستند و به هیچ‌ وجه دلسوز مسلمانان نیستند.

امام جمعه رودان، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از ولایت فقیه را یکی از بزرگ‌ترین امانت‌های الهی عنوان کرد و گفت: اصل پیام شهدا حفظ و حراست از انقلاب، دفاع از ولایت فقیه، حفظ وحدت و انسجام در بین کل آحاد جامعه است که ما هم باید به این پیام‌ها عمل کنیم و به برکت حضور مردم در صحنه و رشادت‌های فرزندان این ملت توطئه‌ای بسیار بزرگ دشمنان علیه کشور خنثی شد و آرامش به کشور باز گردانده شد.

حجت‌الاسلام دری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امانتی در دستمان است که باید این امانت حفظ شود و وقتی کسی سوءاستفاده می‌کند یک نوع خیانت در امانت است.

وی با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان یکی از مهم‌ترین انجمن‌هایی خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی را در سازندگی مدارس و دانش‌آموزان داشته و خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش نهادی تشکیل می‌دهند که آینده فرزندان در آن رقم می‌خورد که اگر کمکی کنیم کمک به فرزندان خود  کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام دری خاطرنشان ساخت: شهرستان رودان قطب تولید محصولات کشاورزی در هرمزگان است و  مشکلاتی اساسی در بحث تولید، عرضه و ثبات قیمت محصول برای کشاورزان وجود دارد که مسؤولان باید با جدیت برای رسیدگی به مشکلات و رفع آن‌ها تلاش کنند و برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی برای رفع مشکلات و موانع صادرات محصولات کشاورزی هدف و اولویت مسؤولان باشد.

انتهای پیام/88059

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول