اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افزایش سهمیه 2 میلیون دلاری پیله وری هرمزگان در سالجاری

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان از افزایش سهمیه دو میلیون دلاری پیله وری استان در سالجاری خبر داد.

افزایش سهمیه 2 میلیون دلاری پیله وری هرمزگان در سالجاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد عباسی صبح امروز اظهار داشت: بنا به درخواست این سازمان در راستای افزایش سهمیه پیله وری، موضوع در کارگروه ماده (12) قانون ساماندهی مبادلات مرزی مطرح و با افزایش سهمیه رویه پیله‌وری در استان هرمزگان  به میزان دو میلیون دلار و همچنین حسب مصوبه کارگروه مذکور شناور نمودن سهمیه پیله وری در سطح استان موافقت شد.

وی بیان داشت: طبق ماده ۲۰ قانون مقررات صادرات و واردات، دارندگان کارت پیله وری می‌توانند نسبت به صادرات کالاهایی که صادرات آن‌ها مجاز بوده، به کشورهای همسایه صادر و در قبال آن کالاهای مجاز و مورد نیاز را وارد کشور کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان اضافه کرد: واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به ظرفیت‌های مرزی موجود، استان هرمزگان در محقق شدن این مهم نقش بسزایی ایفا می‌کند.

عباسی در پایان اظهار داشت: این اقدام با هدف رونق صادرات و واردات توسط پیله وران استان در نظر گرفته شده است.

پیله‌وری در حقیقت مبادله کالا با کالا برای مرزنشینان است به طوری که در ازای درآمد حاصل از صادرات خرد کالایی به کشور همسایه بتوانند با ارز حاصل از آن، کالایی را بدون تشریفات خاص گمرکی و مالیاتی به کشور وارد کنند تا بتوان اقتصادهای خرد محلی را در مرزها رونق داد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول