اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وضعیت درمانگاه فرهنگیان هرمزگان+عکس

درمانگاه فرهنگیان هرمزگان که به 28 هزار فرهنگی و 60 هزار نفر خانواده آنان خدمات ارائه می‌کند، گرفتار کمبود امکانات و نداشتن شناسه است و وضعیت فعلی آن زیبنده فرهنگیان شریف این استان نیست.

وضعیت درمانگاه فرهنگیان هرمزگان+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، درمانگاه فرهنگیان هرمزگان که تشکیلات خودگردانی دارد، با بروز مشکلات ناشی از کرونا بیش از ۶ ماه حقوق معوق داشت که با پیگیری استاندار هرمزگان و از محل مسؤولیت اجتماعی پالایشگاه نفت ستاره، مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان حقوق کارمندان آن پرداخت شد.


 

حالا اما تصاویر تجهیزات این درمانگاه در بخش دندانپزشکی و دیگر بخش‌ها نشان‌دهنده فرسودگی بالای آنها و غیرقابل استفاده بودن بسیاری از آنان است چرا که این تجهیزات سال‌ها بکارگیری شده و پیش از آن نیز در مکان دیگری مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود و به درمانگاه سال‌ها پیش اهدا شده بود.

به گفته ابوالپور مدیرعامل این درمانگاه، تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی این درمانگاه کاملا فرسوده شده و حتی دستگاههای چشم پزشکی ما با وجود سه متخصص چشم پزشکی در هفته کاملا مستهلک است و دستگاه اکوکاردیوگرافی نیز با وجود داشتن متخصص قلب به دلیل قدیمی بودن، دیگر قابل بهره‌برداری نیست. حتی رادیوگرافی تک دندان ما نیز کهنه شده و اتوکلاوهای ما قدیمی و مستهلک است و خدمات ما در شان خانواده معلمان نیست.

 کد و شناسه‌دار ساختن درمانگاه‌های فرهنگیان بسیار ضروری است تا بتوانند از منابع دولتی نیز استفاده کنند و از سوی دیگر با توجه به شمار بالای افراد استفاده‌کننده از این درمانگاه، اختصاص مبلغی برای تجهیز این درمانگاه از سوی صنایع به عنوان مسؤولیت اجتماعی می‌تواند گره‌گشای وضعیت این درمانگاه باشد.

انتهای پیام/ 88055/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول