اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تخصیص اعتبار احداث ۲ کریدور ملی/ معادن منگنز و کرومیت بشاگرد واگذار می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: کار اکتشافی ۱۱۹ کیلومتر مربع معدن در شهرستان بشاگرد به پایان رسیده و به سرعت وارد واگذاری معادن با محوریت منگنز و کرومیت خواهیم شد.

تخصیص اعتبار احداث ۲ کریدور ملی/ معادن منگنز و کرومیت بشاگرد واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، استاندار هرمزگان امروز با سفر به این شهرستان در جلسه شورای اداری هرمزگان با محوریت احصای مشکلات بخش‌های مرکزی، گوهران و گافر و پارامون بشاگرد شرکت کرد.

مهدی دوستی در پایان این جلسه با تاکید بر اینکه از دیرباز مشکل بشاگرد آب و راه بوده، اظهار داشت: تمرکز عمده مصوبات امروز نیز در همین دو حوزه بود که در حوزه آبرسانی تصمیماتی اتخاذ شد تا تامین و توزیع آب به بخش‌هایی که با مشکل مواجه هستند تسریع شود.

وی ادامه داد: در حوزه راه نیز اعتباراتی برای دو محور اصلی شرق به غرب و جنوب به شمال که صرفا راه شهرستانی نیستند و دو کریدور اصلی برای کشور خواهند شد تخصیص داده شد که یکی از دو کریدور استان کرمان را به سواحل خلیج فارس وصل می‌کند و کریدور دیگر نیز استان سیستان و بلوچستان را به کریدور شمال به جنوب وصل خواهد کرد.

استاندار هرمزگان گفت: در خصوص این دو مسیر معاون اول رئیس جمهور اعتباراتی در ستاد توسعه بشاگرد تخصیص داده‌ بود و امروز روی محورها، اولویت‌ها و پیشرفت پروژه بحث شد و لزوم پیگیری مانده اعتبارات برای تسریع پیشرفت این طرح خصوصا در بخش‌های زیرکوه و پشت کوه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

دوستی تصریح کرد: بشاگرد نیاز به شغل و رشد دارد صرفا مشکل بشاگرد با زیرساخت راه و آب حل نخواهد شد گرچه این زیرساخت‌ها اولویت‌های اول ما بوده و مهم است.

وی گفت: حوزه‌های معادن و سه دشت بشاگرد به ‌عنوان موتور حرکت اقتصادی و تولید شغل این شهرستان در نظر گرفته شده که ۱۱۹ کیلومتر مربع کار اکتشافی معدن در آن به پایان رسیده و به سرعت وارد واگذاری معادن با محوریت منگنز و کرومیت خواهیم شد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در حوزه سه دشت بشاگرد شامل دشت‌های بولیت، بلبلک و بارغ تصمیم‌گیری شد، اعتبارات مورد نیاز برای دشت‌های بولیت و بلبلک تخصیص داده شد در خصوص دشت بارغ هم مقرر شد برای این دشت سرمایه گذار بخش خصوصی جذب شود تا کارهای زیرساختی کشاورزی را انجام دهند.

 

دوستی افزود: در حوزه خدمات پزشکی و آزمایشگاهی که مردم مشکلات زیادی در این زمینه داشتند مقرر شد یک واحد آزمایشگاهی با اعتبارات مشترک از شبکه بهداشت و درمان و استان ایجاد شود؛ در حوزه سونوگرافی و پزشک زنان هم تصمیماتی گرفته شد که ظرف ماه آینده در این شهرستان مستقر شود در حوزه تامین آمبولانس اورژانس هوایی هم تصمیم گیری شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بشاگرد در حوزه دامداری دارای یک مزیت بسیار خوب است و ۱۰۰ هزار راس دام در بشاگرد وجود دارد نیز تصمیماتی برای ایجاد زیرساخت دامپزشکی این شهرستان گرفته شد.

دوستی تصریح کرد: در طول هفت ساعت مدت زمان جلسه که با حضور اکثر مدیران کل برگزار شد و پس از آن جلسه با شوراها سعی شد مشکلات مهم شهرستان احصا و برای برون رفت از مشکلات تصمیم‌گیری شود.

وی عنوان کرد: برای آموزش و پرورش و تامین مدارس و زیرساخت ورزشی نیز تصمیماتی گرفته شد و از امروز به بعد باید برای عملیاتی سازی تصمیات و مصوبات گرفته شده در این جلسه برنامه‌ریزی صورت گیرد و به سرعت امور مرتبط با اجرایی سازی مصوبات پیگیری شود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول