اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

معطلی کامیون‌ها به اقتصاد جایگاهها ضربه زده است/ مجوز فروشی جایگاهها باید متوقف شود

رییس انجمن صنفی مجتمع‌های خدمات رفاهی هرمزگان گفت: معطل ماندن چندین ساعته کامیون‌ها در درون و در مسیر منتهی به جایگاههای سوخت در هرمزگان سبب ضربه به اقتصاد جایگاههای سوخت شده است.

معطلی کامیون‌ها به اقتصاد جایگاهها ضربه زده است/ مجوز فروشی جایگاهها باید متوقف شود

عباس خلاده رییس انجمن صنفی مجتمع‌های خدمات رفاهی هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بدلیل عدم موجودی گازوییل در جایگاهها و کاهش سهمیه آنها، عملا کامیون‌ها برای سوخت‌گیری در جایگاههای سوخت مجبورند ساعت‌ها منتظر و معطل بمانند که این معطلی و تجمع گسترده کامیون‌ها در حاشیه راههای منتهی به جایگاهها نه تنها سبب بروز تصادفات متعدد با خودروهای سبک شده بلکه عملا اقتصاد جایگاهها را نیز به مخاطره انداخته است.

وی افزود: عملا با تجمع بیش از اندازه کامیون‌ها که به شکل متراکمی در جایگاههای سوخت برای حفظ نوبت خود در صف سوخت‌گیری قرار می‌گیرند، دیگر بخش‌های فعال جایگاهها از جمله سوپر مارکت، رستوران و ... به حالت غیرفعال درآمده و خودروهای سبک نیز در این جایگاهها توقف نمی‌کنند.

به گفته خلاده، سهمیه سوخت جایگاهها در ماههای اخیر کاهش یافته و به همین دلیل برخی جایگاهها که در مسیر اصلی تردد کامیون‌ها و تریلرها هستند، عملا سوخت به اندازه کافی ندارند و کامیون‌ها پس از مراجعه به این جایگاهها، منتظر رسیدن تریلر سوخت باقی می‌مانند و همین مسأله ترافیک متراکمی در ورودی بسیاری از جایگاههای سوخت بوجود آورده است.

وی همچنین از بروز تصادفات متعدد و گاه منجر به فوت در نزدیکی و یا در مجاورت با جایگاههای سوخت خبر داد و عنوان داشت: گاهی صف تریلرها در جایگاههای سوخت بین شهری به کناره جاده‌ها نیز کشیده می‌شود و در شب هنگام در موارد متعددی شاهد برخورد خودروهای سواری با سف کامیون‌های متوقف شده هستیم.

خلاده گفت: جایگاههای فعلی در هرمزگان با 40 درصد ظرفیت‌شان فعالیت می‌کنند و واگذاری مجوزهای خارج از چارچوب و بدون هماهنگی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند اشتغال موجوددر جایگاههای فعلی را به خطر انداخته و حتی امنیت سرمایه گذاری در این بخش را نیز مختل کند و همین مسأله نگرانی سرمایه گذاران بخش خصوصی را به دنبال داشته است.

وی همچنین با انتقاد از واگذاری مجوزهایی از سوی میراث فرهنگی تحت عنوان جایگاههای رفاهی جاده‌ای که این روزها در سایت‌های دیوار و... به فروش گذاشته شده، خاطرنشان کرد: اعطای هرگونه مجوزی باید با اهلیت سنجی و با رعایت قواعد فنی و ایمنی راه باشد و الا تبعات بعدی آن متوجه ایمنی مردم است.

پایان پیام/3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول