اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ششمین دوره جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور در هرمزگان برگزار می‌شود

ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور به میزبانی هرمزگان برگزار می شود.

ششمین دوره جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور در هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام‌ سید عباس تقوی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان  ظهر امروز ۹ آبان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رویداد فرهنگی ششمین جشنواره سراسری صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور با میزبانی، مجری و دبیری استان هرمزگان در حال حاضر برگزاری است.

وی افزود: این جشنواره با مشارکت وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های متمرکز از دانشگاه آزاد اسلامی، فرهنگیان، پیام نور، علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و با محوریت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برگزار می شود.

 به گفته دبیر ششمین جشنواره صحیفه سجادیه کشور، در طول پنج دوره برگزار شده در دو دوره به میزبانی یکی از دانشگاه‌های تهران و دو دوره بعدی در دانشگاه شیراز و دوره پنجم در سال ۹۲ هرمزگان برگزار شد که با فاصله معنا داری این دوره نیز در هرمزگان برگزار می شود.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به تعابیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص صحیفه سجادیه عنوان کرد: امام راحل در این باره می‌فرمایند این کتاب شریف که از آن امام سجاد (ع) است و از افتخارات اهل بیت است به زبور آل محمد است و مقام معظم رهبری فرمودند که این کتاب به ظاهر دعا با معارفی مستند و محکم که دارد پاسخگوی همه نیازهای جامعه و با بیانی قاطع، علمی و دلنشین است.

وی با گلایه از اینکه  مردم نسبت به صحیفه سجادیه کمتر شناخت دارند، افزود : از طرف دیگر متولیان امر در معرفی این کتاب از اساتید و فرهنگیان گرفته تا روحانیون در شناخت این اثر گرانسنگ و اثر بخش در جامعه به  اهتمام  لازم نپرداخته‌اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ششمین جشنواره تلاش کردیم در دو بخش  تولید محتوا و انتشار پیام و نشر در مجموعه‌های دانشگاهی، کارکنان، اساتید و خانواده‌های آنها صورت پذیرد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به مستندسازی اقدامات انجام شده در ششمین جشنواره تصریح کرد: یک جلد کتاب با عنوان صحیفه زندگی ۲ در ۱۱ فصل  و نیز بخشی از تولیدات شامل نشریات و عکس نوشته نیز ازجمله اقدامات این جشنواره است که در سایت جشنواره به نشانی sahife.nahad.ir قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: تبیین مکتب حاج قاسم به عنوان الگوی بین‌المللی از دیگر مأموریت‌های این جشنواره است تا ابعاد زندگانی این سردار شهید متناسب با رویکرد صحیفه مورد بررسی قرار بگیرد و همه محور این جشنواره توجه به آثار تولیدی در این زمینه است.

دبیر ششمین جشنواره صحیفه سجادیه  خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، مسابقات حوزه نشریات و بیش از ۳۵۰ عکس نوشته و بیش از ۳۰پادکست صوتی و تصویری تولید شده مختلف از دیگر بخش‌ها و آثار جشنواره است.

وی ‌اعلام کرد: جشنواره‌ ششم از تاریخ اول فروردین آغاز شده است و از اول آبان ماه سال جاری در اجرای روند آن از کلیه آثار جشنواره در تهران رونمایی شده است و اختتامیه اول داوری آثار برگزیده و مسابقات است و اختتامیه دوم نیز در اواخر اردیبهشت همزمان با میلاد با سعادت امام سجاد (ع) برگزار می شود. ‌

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول