اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«زمستان» بهترین فرصت تعمیرات در واحدهای فولادی

گاز صنایع فولادی هرمزگان که عمدتا برای بالا نگهداشتن دمای کوره‌های ذوب از آن استفاده می‌کردند در روزهای اخیر به منظور تأمین گاز خانگی قطع شده است و برخی از این صنایع با برنامه ریزی قبلی، از این فرصت برای تعمیرات سالیانه بهره جسته‌اند.

«زمستان» بهترین فرصت تعمیرات در واحدهای فولادی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به منظور تأمین پایدار گاز مورد نیاز بخش خانگی در کشور با توجه به سرمای کم سابقه در نقاط مختلف، گاز صنایع فولادی هرمزگان که عمدتا برای بالا نگهداشتن دمای کوره‌های ذوب از آن استفاده می‌شد، در روزهای اخیر قطع شده است.

فولاد هرمزگان، فولاد کاوه و مادکوش و بخش آند مجتمع آلومنیوم هرمزگان، 4 واحد صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در مجاورت بندرعباس هستند که گاز آنها چند روزی است به منظور تأمین گاز بخش خانگی کشور قطع شده است.

ضرورت توجه صنایع فولادی به تأمین برق پایدار مورد نیاز خود از جمله اولویت‌های مهمی است که مسؤولان توسعه و تصمیم‌گیر در این زمینه باید بدان توجه ویژه داشته باشند تا در فرآیند توسعه این واحدها و نیز مسیر انتخاب شده برای تولید 10 میلیون تن فولاد در هرمزگان، وقفه ایجاد نشود.

همچنین مصرف مازوت در نیروگاه بندرعباس نیز در روزهای اخیر سبب بروز آلودگی در مناطق غربی شهر بندرعباس شده است که به دلیل قطع گاز مورد نیاز این نیروگاه بوده است.

در میان صنایع فولادی هرمزگان، صبا فولاد خلیج فارس با استفاده از این فرصت، کار تعمیرات اساسی خود را در پیش گرفته که می‌تواند الگویی برای دیگر واحدهای فولادی کشور نیز باشد که با برنامه ریزی تعمیرات خود در ماه دی و بهمن، بتوانند از این مساله به عنوان فرصتی بهره بگیرند تا تأثیری بر عملکرد و تولید آنها باقی نگذارد.

ضرورت تقویت سرمایه گذاری‌ها در زمینه تولید برق با ایجاد نیروگاههای کلاس اف، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای دوجداره سازی پنجره منازل مسکونی، رعایت دقیق مباحث عایق کاری و نیز توسعه هر چه بیشتر استفاده از انرژی‌های پاک در کشور بخصوص با توجه به دارا بودن آفتاب شدید در بسیاری از مناطق را دوچندان می‌سازد.

تدوین استراتژی جامع در حوزه تولید فولاد در کشور که کارشناسان همواره بر تدوین و اجرایی سازی آن تأکید دارند، سبب خواهد شد تا فعالان این حوزه بتوانند از تهدیدات احتمالی پیش رو، فرصت ساخته و بیشترین بهره وری را بدست آورند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول