اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اندراحوالات شهرداری میناب/ از دو میلیارد تومان پول برای مشاوران تا ماجرای سنگ شکن و عدم علنی شدن جلسات شورا

اولین جلسه علنی شورای شهر میناب در سال 1402 با حضور خبرنگاران شهرستان میناب برگزار شد که سخنگوی شورای شهر اتفاقات دیده نشده را در شهرداری بازگو کرد.

اندراحوالات شهرداری میناب/ از دو میلیارد تومان پول برای مشاوران تا ماجرای سنگ شکن و عدم علنی شدن جلسات شورا

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، روح الله بهادری رئیس شورای شهر میناب در اولین جلسه علنی شورای شهر میناب با بیان این که خبرنگاران کسانی هستند که حقیقت را آشکار می کنند و دار مجازاتی برای کسانی هستند که شعار دروغین می دهند، اظهار داشت: در سال گذشته شورای شهر میناب ۲۸ جلسه رسمی و ۵۲ جلسه کمیسیونها را برگزار کرد  که تعداد کل مصوبات شورا ۱۷۸ مصوبه بوده است.

وی افزود: شورای شهر میناب در این یک سال ۳۰ جلسه کمیسیون برنامه بودجه و ۲۱ جلسه کمیسیون  حقوقی برگزار کرده است ، و با همه اعضا با جدیت به دنبال امور و مشکلات بوده اند، و شهرداری میناب هم با همه توان خود برای انجام پروژه های عمرانی خود به صورت  شبانه روز و در روزهای تعطیل و غیر تعطیل مشغول به فعالیت بوده اند.

بهادری عنوان کرد: دربخش عمرانی در سال گذشته دو پروژه دفع آبهای سطحی و دوبانده کردن بلوار دانشگاه را شروع کردیم  وبا توجه به اینکه بلوار دانشگاه در مسیر شهرهای هشتبندی، سندرک و بشاگرد و دانشگاههای سطح شهر بود اجرای آن یکی از اولویت های شورای شهر میناب و شهرداری قرار گرفت.

رئیس شورای شهر میناب عنوان کرد: بلوار غدیر جنوبی و بلوار ساحلی شمالی شروع شد، که امیدوار هستیم بتوانیم اجرای این کار را تا یک ماه آینده به پایان برسانیم و دربخش آسفالت محلات نهضتی را که شروع کرده ایم با تمام توان ادامه پیدا خواهد کرد.

سهمیه قیر میناب 1380 تن بوده که 400 تن را دریافت کرده ایم

وی بابیان اینکه سهمیه قیر برای سال ۱۴۰۲ شهرداری میناب از طرف استانداری هرمزگان ۱۳۸۰ تن است که تاکنون ۴۰۰ تن آن دریافت شده است و از ۳۵۴ تن قیری که برای آسفالت مساکن مهر در نظرگرفته شده است به زودی دریافت خواهد شد.

بهادری ادامه داد : در سال گذشته زیرسازی دو پارک  در ورودی مساکن مهر در بلوار آل محمد و محله شهید عمرانی در دستور کار قرار داشت و در کنار آنها  عملیات  زیرسازی فاز اول پنجشنبه بازار و بازارچه صنایع دستی نیزانجام شد.

رئیس شورای شهر میناب با بیان اینکه تسطیح زمین برای ساخت دهکده ورزشی به اتمام رسیده است و برای طراحی آن باید به پیمانکار واگذار شود تا اقدامات ساخت آن شروع شود گفت: انجام روشنایی در بلوارهای تاریک سطح شهر انجام شده است و کار اصلاح برج های نوری در پارک ها نیز به پایان رسیده است.

کشت گیاهان جایگزین کنوکارپوس

وی از حذف درختان کنوکارپوس در بلوارها و فضای سبز شهر میناب خبر داد و تصریح کرد: درختان نارنج ، چیکو ، نخل ، انبه ، گاروم زنگی، و جم در بلوارها و پارکها جایگزین می شود.

بهادری با اشاره به بحث امنیت ونصب دوربین در بلوارهای سطح شهر میناب عنوان کرد: اینکار از بلوار خلیج فارس شروع و میدانهای استقلال و شهدا در مرکز شهر نیز به زودی نصب و راه اندازی می شود و عملیات مناقصه برای نصب دوربین در سطح شهر انجام خواهد شد .

روز تاریخی شورای شهر میناب از نظر سخنگوی شورای ششم شهر میناب در نطق پیش از دستور

غلام کمالی سخنگوی شورای شهر میناب در نطق پیش از دستور جلسه علنی با حضور رسانه ها به موضوع علنی بودن جلسات شورای شهر میناب پرداخت و گفت: من این روز را یک روز تاریخی در عمر شورای شهر میناب و شورای ششم می دانم ، امروز ما حقی را از مردم که در قانون شوراها و درماده ۱۶ به آن پرداخته ایم را به رسمیت شناختیم که این روز برای شورای ششم شهر میناب روز مهمی خواهد بود.

وی افزود: شفافیت اعتمادزا است و هر نهاد و دستگاهی که عملکرد آن شفاف باشد اعتماد مردم را به دنبال خواهد داشت و اعتماد هم بزرگترین سرمایه این نظام و کشور است.

کمالی گفت: پیگیری علنی بودن جلسات از سوی رسانه ها و خبرنگاران شهرستان و به غیر از سوی بنده به عنوان یک عضو شورای شهر میناب  که از همان ابتدا دغدغه آن را داشتم و بارها درخواستهای شفاهی و کتبی خود را به هیئت رئیسه سال گذشته و امسال ارائه کردم.

سخنگوی شورای شهر میناب بیان کرد: اولین درخواست علنی بودن جلسات در تاریخ بهمن ۱۴۰۰  به ریاست وقت شورا دادم که درهمان زمان نیز طی مصاحبه ای با رسانه ها علنی بودن جلسات را حق مردم دانستم که متاسفانه علیرغم همه درخواستهای کتبی و شفاهی در خواستی را که مردم از شورا  داشتند در سال اول شورای ششم محقق نشد.

وی افزود: در سال دوم شورا هم در خواستها برای علنی بودن جلسات به ریاست شورای ششم در چند مرحله داده شد که بازهم مورد تائید بنا بر علت های خاص قرار نگرفت.

متوسل شدن سخنگوی شورا برای برگزاری جلسات علنی شورا به دادستان شهرستان

کمالی عنوان کرد: من با دادستان شهرستان در خصوص علنی بودن جلسات شورا صحبت کردم، جلسات علنی بودن آن یک حق عمومی است و اگر تا کنون انجام نشده است دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم می تواند به این موضوع ورود کند و نظر وی هم بر برگزارشدن جلسات به صورت علنی مثبت است و از وی درخواست شده تا به این موضوع وارد شود تا علنی بودن جلسات ادامه دار باشد.

چه اتفاقاتی در شورا و شهرداری میناب افتاده است که مردم باید مطلع شوند؟

سخنگوی شورای شهر میناب گفت: اکنون نزدیک به یک سال و هشت ماه است که از عمر شورای ششم شهر میناب می گذرد و در این مدت اتفاقاتی در شورای شهر و شهرداری میناب افتاده است که باید مردم از آنها اطلاع پیدا می  کردند.

وی با بیان اینکه رئیس شورای شهر میناب بسیاری از اقدامات و عملکرد شورای ششم و شهرداری میناب را بیان کردند اظهار داشت: ۹۹ درصد مطالب مطرح شده توسط رئیس شورای شهر میناب از تکالیف شهرداری بود و بهتر بود که یک نماینده از شهرداری در این جلسه حضور داشت تا این مطالب را بیان کند.

کمالی گفت: این عملکرد بیان شده از جمله کارهایی بود که در شورای ششم انجام شده بود و اعضای شورا شهر هم ناظر بر این کارها بودند.

سخنگوی شورای شهر میناب عنوان کرد: کسی که تکلیفش را انجام می دهد نیاز به تعریف  ندارد و برای انجام تکلیف نباید کسی را تشویق کرد اما اگر کسی تکلیفش را انجام نداد باید طبق قانون با وی برخورد شود.

وی افزود: من ایرادات متعددی را در مجموعه شهرداری میناب در طول حضور شورای ششم دیدم و تذکرات متعددی را هم داده ام اما این ایرادات متاسفانه در شورای ششم نظارت خوبی به آنها انجام نشد.

سنگ شکن میناب موضوع حل نشدنی شورا و شهرداری میناب

کمالی گفت: من عضو شورای ششم هستم و نظارت خوبی را نتوانستیم انجام دهیم که یکی از موضاعات مطرح شده تعیین تکلیف سنگ شکن میناب است.

سخنگوی شورای شهرمیناب بیان کرد: همه مردم میناب می دانند که شهرداری این شهرستان دارای یک سنگ شکن بوده است و در دوره های قبلی و شهرداران سابق و اعضای شورای شهر میناب زحمات زیادی را متحمل شده اند تا این سنگ شکن را به شهرداری بیاورند، اما یک ندانم کاری سبب شد تا از جانب شهرداری به خاطر عدم رعایت قوانین و مقررات  خسارت ۴۰ میلیارد تومانی وارد شود.

وی از نوشتن یک گزارش و ارجاع آن به دادستان شهرستان و دادستان کل استان هرمزگان در خصوص سنگ شکن میناب خبرداد و گفت: من به عنوان  یک عضو شورای شهر میناب در خصوص  سنگ شکن از دادستان شهرستان میناب و دادستان کل استان هرمزگان درخواست دارم تا به عنوان مدعی العموم به آن ورود کنند.

کمالی افزود: در خصوص قرارداد سنگ شکن میناب سال گذشته استانداری هرمزگان نامه ای را به شهرداری نوشته است که در آن نامه درخواست فسخ قرار داد را دارد اما تاکنون هیچ فسخ قراردادی صورت نگرفته و شهرداری باید پاسخگو باشد.

سخنگوی شورای شهر میناب اظهار داشت: من حاضر هستم که با مجموعه شهرداری و با ۱۵ نفر حقوق دان ثابت کنم که سنگ شکن مال شهرداری میناب است اما در مجموعه شهرداری هیچ اراده ای برای دفاع از مجوعه شهرداری دیده نمی شود و می گوید که این سنگ شکن از آن شهرداری نیست.

نبود نظارت در بستن قرار دادهای شهرداری میناب

کمالی با اشاره به موضوع قرارداد ها با شرکتهای خدماتی و فضای سبز عنوان کرد: ما دو نوع قرارداد حجمی وتامین نیرو داریم  که ما به تفاوت پولی که باید شهرداری به این قرار دادها بدهد بیش از ۲۷ میلیارد تومان است و خود بدنه کارشناسی شهرداری نیز قبول دارد که علیرغم مخالف این کار است اما شهرداری این کار را انجام نداده است.

سخنگوی شورای شهر میناب بیان کرد: موضوع مهمی که در این قرار دادها وجود دارد این است که قراردادهایی تحت عنوان قرارداد مشاوره بسته شده است واین قرار دادها هم دارای ایراداتی هستند  که طبق نامه محرمانه به عضو شورا بیان کرده است که در قراردادهای مشاوره احتمال تبانی بسیار محتمل است.

وی افزود: ما در بودجه سال ۱۴۰۱ به شهرداری اجازه دادیم تا برای بحث مشاوره ۳۰۰ میلیون تومان برداشت کند، اما طبق قرار دادها بالغ بر دومیلیارد تومان پرداخت شده است و بعد از آن نامه استانداری به عنوان یک نهاد ناظر بازهم قرار دادهایی بسته شده است در صورتی که ما به عنوان دستگاه ناظربر شهرداری درخواست صورت وضعیت پول پرداختی را داشتیم که شهرداری تا کنون این کار را نکرده است.

آمارهای داده شده توسط شهرداری غیر واقعی است

کمالی موضوع دادن آمارهای غیر واقعی را یکی دیگر از موارد اتفاق افتاده بیان کرد وگفت: شهردارمیناب بیان کرده است که ما ۱۰۰۰ اصله درخت انبه در سطح شهر کشت کرده ایم وبرای حذف درخت کنو کارپوس وجایگزین آن با درختان دیگر سند مالی ۷۹۵ میلیون تومانی را زده شده است در صورتی که به ما باید پاسخگوباشند این میزان درخت انبه وچیکو سند زده شده را در کجای شهر کشت کرداند.

چرا پروژه های نیمه تمام  که به درستی اجرا نشده است به بهره برداری می رسد؟

سخنگوی شورای شهر میناب درخصوص افتتاح پروژه های نیمه تمام بیان کرد: کانال دفع آبهای سطحی که در دهه فجر به بهره برداری رسید قرار است آب را از کجا به کجای شهر انتقال دهد؟

وی افزود: چرا پروژه های نیمه تمام که کارآنها به درستی انجام نشده است را جزء پروژه های دهه فجر به بهره برداری رسانده اید؟

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول