اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

با وعده وزیر اطلاعات و پیگیری مسوولان

دهستان «دشت عباس» به بخش ارتقا پیدا کرد

با تصویب هیئت وزیران، شهرستان دهلران هم‌اکنون با اضافه شدن یک بخش جدید در تقسیمات کشوری دارای پنج بخشداری شامل بخش های مرکزی، دشت عباس، موسیان، زرین آباد و میمه است.

دهستان «دشت عباس» به بخش ارتقا پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دهستان دشت عباس از توابع بخش موسیان شهرستان دهلران است که از قطب‌های کشاورزی و نفت و گاز استان نیز محسوب می‌شود.

در حال حاضر جمعیتی بیش از 10 هزار نفر ساکن دهستان دشت عباس هستند که ساکنان این منطقه عرب زبان هستند و عمدتاً به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند.

دهستان دشت عباس دارای شاخص‌هایی مانند مرزی بودن، دارای جمعیت مناسب و همچنین روستاهای اقماری متعدد و ظرفیت‌های خدادای همچون نفت و گاز، آب و خاک و زمین‌های حاصل‌خیز و مستعد کشاورزی است.

ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش یکی از مطالباتی است که مردم مرزدار این منطقه همواره آن را از مسوولان خواستار بوده‌اند.

اردیبهشت ماه سال 93 بود که حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات با سفر به شهرستان دهلران و منطقه دشت عباس در جمع مردم این منطقه، ارتقاء دشت عباس از دهستان به بخش مطالبه اهالی دشت عباس از وزیر بود که علوی وعده پیگیری این موضوع را به مردم دشت عباس دادند.

شب گذشته هیئت دولت در جلسه‌ای به تصویب شدن دهستان دشت عباس به بخش رای داد تا وعده وزیر اطلاعات و پیگیری مسوولان ارشد استان و شهرستان دهلران به مردم مرزدار دشت عباس محقق شود و در حالی عرب زبان غیور دشت عباس پنجمین دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند که در آستانه سال نو عیدی شیرین و با ارزشی را از مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دریافت کنند.

امید است باتوجه به استعدادها و مزیت های اقتصادی این منطقه بیش از پیش شاهد رونق و شکوفایی بخش دشت عباس از شهرستان دهلران باشیم.

شهرستان دهلران هم اکنون با اضافه شدن یک بخش جدید در تقسیمات کشوری دارای پنج بخشداری شامل بخش های مرکزی، دشت عباس، موسیان، زرین آباد و میمه است.

در این راستا شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم شهرستان دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های مکرر روز گذشته، هیئت دولت ارتقاء دهستان دشت عباس را به بخش تصویب کرد.

وی افزود: ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش یکی از خواسته‌های به حق مردم دشت عباس است.

انتهای خبر/970810

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول