اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

شناسنامه‌ی ایلام(16)

شهرستان دره‌شهر آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

شهرستان دره شهر در استان ایلام از مناطق بسیار زیبای استان و همچنین کشور محسوب می‌شود که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور و همچنین خارج از کشور است.

شهرستان دره‌شهر آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شهرستان دره شهر در استان ایلام از مناطق بسیار زیبای  استان و همچنین کشور محسوب می‌شود که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور و همچنین خارج از کشور است. این شهرستان به دلیل قدمت تاریخی که دارد هر ساله مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی قرار می‌گیرد به طوری که در ایام مختلف سال شاهد ورود مسافران خارجی به این شهرستان جهت دیدن از مناطق تاریخی و تفریحی آن هستیم.

وجود قلعه‌ها، آبشارها، روستاهای هدف گردشگری، تنگه‌های زیبا و... همه از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان محسوب می‌شوند.

قلعه هزار درب 

این قلعه مربوط به دوره ساسانی بوده که یکی از آثار تاریخی دره شهر است و نمای اصلی این اثر، طاق‌های هلالی شکل است؛ با توجه به ساختار معماری آن، ممکن است پادگان نظامی بوده باشد.  قلعه هزار درب دارای زیر‌زمین، طبقه همکف و طبقه بالا است و نور و تهویه آن از طریق دریچه‌هایی به قطر یک متر در سقف و دالان و اتاق ‌ها تامین می‌ شده است. 

قلعه جهانگیر آباد

قلعه جهانگیرآباد متعلق به دوران پهلوی است که در جنوب دره شهر و حاشیه روستای جهانگیر آباد قرار دارد. مصالح بکار رفته در این قلعه قلوه سنگ‌های رودخانه‌ای و ملات گچ است و دارای اتاق، ایوان و زیرزمین بوده و از مناطق پر بازدید شهرستان دره شهر به شمار می‌رود.

روستای زید

روستای بسیار زیبای زید درمسیر جاده ایلام به دره شهر قرار دارد و به دلیل وجود امامزاده تاریخی زید بن علی(ع) در این روستا به این اسم لقب گرفته که به دلیل زیبایی‌های طبیعی و طبیعت بکر آن، هر ساله گردشگران بسیاری از این روستا دیدن می‌کنند.

 

تنگ بهرام چوبین

این تنگه یکی دیگر از پدیده‌های زیبای شهرستان دره شهر است که در دل یکی از دره‌های باریک کبیرکوه قرار دارد و مورخان این مکان را شکارگاه ییلاقی بهرام چوبین می‌دانند. این اثر از شاخص‌ترین آثار تاریخی دره شهر محسوب می‌شود و هر ساله بیشترین بازدید توسط گردشگران از این اثر تاریخی انجام می‌شود و در زمره آثار ملی به ثبت رسیده است. در داخل تنگه، بناهای دیگری همچون بنای شاه‌نشین و اماکن مسکونی وجود داشته که البته در گذر زمان از بین رفته‌اند و اکنون آثار زیادی از آن‌ها باقی نمانده است.

بازدید سالانه 400 هزار نفر از مناطق دیدنی دره شهر

مجتبی فرهادی رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان دره شهر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: سالانه 400 هزار بازدید از مناطق تفریحی شهرستان دره شهر صورت می‌گیرد که پیش بینی این آمار در سال آینده افزایش یابد.

وی افزود: هر ساله منطقه تنگه بهرام چوبین بیشترین میزان بازدید را در شهرستان و همچنین استان به خود اختصاص داده و پس از آن شهر تاریخی سیمره، موزه باستان شناسی و منطقه نمونه گردشگری سراب که هفته پیش به ثبت ملی رسید از دیگر مناطقی است که بیشترین آمار بازدید را دارند.

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان دره شهر ادامه داد: منطقه فرهاد آباد، کناره رودخانه سیمره، امام زاده بابا سیف الدین(ع)، جاده گرزلنگر، پل گاومیشان، دژ شیخ مکان و... از دیگر مناطق دیدنی شهرستان دره‌شهر هستند که در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران هستند.

فرهادی اذعان کرد: میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دره شهر جهت اسکان مسافران نوروزی اقداماتی از قبیل آماده سازی 30 باب خانه بوم گردی، آماده سازی زائرسراهای امام زاده بابا سیف الدین(ع) و شاه احمد(ع)، مساجد و حسینیه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی در پایان اظهار کرد: این شهرستان آمادگی لازم جهت پذیرایی از گردشگران نوروزی را داراست و تلاش شده مسافران نوروزی لحظات خوبی در این شهرستان سپری کنند.

انتهای پیام/970823

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول