اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بانوان 9 درصد معتادان کشور را تشکیل می‌دهند/ افتتاح اولین مرکز درمان اعتیاد بانوان ایلام در دهه فجر

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: کل شمار معتادان کشور 2 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که 9 درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهد؛ همچنین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان ایلام تا پایان سال جاری راه اندازی می‌شود.

بانوان 9 درصد معتادان کشور را تشکیل می‌دهند/ افتتاح اولین مرکز درمان اعتیاد بانوان ایلام در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، فاطمه رضوان‌مدنی معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان ایلام گفت: هم اینک کل شمار معتادان کشور 2 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که نرخ زنان معتاد از این رقم  ۹ درصد است.

وی افزود: راه اندازی مرکز اقامتی میان مدت ویژه زنان در استان‌های مختلف کشور از جمله ایلام نقش به سزایی در کاهش معتادان زن خواهد داشت و همچنین در خصوص مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان ایلام ابراز امیدواری کرد این مرکز تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: برای ایجاد این مرکز علاوه بر پرداخت مبلغ 3 میلیارد ریال از سوی بهزیستی کشور از مشارکت افراد خیر نیز برای احداث این مرکز استفاده خواهد شد.

رضوان‌مدنی با ذکر اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته ۲۳ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن ماه در کشور ایجاد می‌شود، افزود: با احتساب این مراکز جدید که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح خواهد شد کل مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان کشور به ۲۹ مرکز افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص فعالیت این مراکز گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و در طول این مدت افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش‌های شغلی و... قرار خواهند گرفت.

معاون سازمان بهزیستی کشور با ذکر اینکه در کنار درمان این افراد خانواده‌های آنان نیز آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند، افزود: آموزش‌های ارایه شده به معتادان و خانواده‌های آنان در این مراکز تا یکسال خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین در صورت اشتغال بهبود یافتگان به هریک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یا درصورتی که فردی به عنوان کارفرما زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره  4 درصد پرداخت خواهد شد.

راه اندازی مرکز درمان اقامتی میان مدت بانوان

زهرا همتی در حاشیه بازدید معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از نخستین مرکز درمان اقامتی میان مدت ویژه بانوان در مرکز استان، گفت: این مرکز با هدف کمک به بهبود زنان مصرف کننده مواد مخدر برای نخستین بار دهه فجر به صورت رسمی در شهر ایلام افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این مرکز به صورت بخش خصوصی با نظارت بهزیستی فعالیت داشته و زنان مصرف کننده مواد مخدر به مدت یک ماه تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی روند درمان در این مرکز را به صورت غیر دارویی عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز تعداد کل مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد استان به  17 مرکز افزایش خواهد یافت.

گفتنی است؛ معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به منظور بررسی ایجاد مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان، بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان و دیدار با معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام امروز به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول