اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مسیرهای منتهی به مرز مهران کاملا مسدود است/ افراد حاضر در پایانه مرزی به شرط داشتن مدارک اعلام شده به صورت محدود خارج می‌شوند

فرماندار مهران گفت: تنها کسانی که در پایانه دارای موافقنامه عراق یا مدارک کامل( گذرنامه، کارت واکسن، تست منفی کرونا و روادید) هستند می‌توانند از مرز عبور کنند.

مسیرهای منتهی به مرز مهران کاملا مسدود است/ افراد حاضر در پایانه مرزی به شرط داشتن مدارک اعلام شده به صورت محدود خارج می‌شوند

مجید کاکی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار کرد: با توجه به جلسه شب گذشته، مقرر شد تنها کسانی که در پایانه دارای موافقنامه عراق یا مدارک کامل (گذرنامه، روادید، کارت واکسن و تست منفی کرونا)‌ هستند به صورت محدود برای عدم ازدحام در پایانه از گذرگاه مرزی عبور کنند. 

وی با بیان اینکه هم اکنون چند هزار نفر در پایانه مرزی مهران حضور دارند، تشریح کرد: زواری که قصد آمدن به سمت مرز مهران را دارند از مسیرهای مواصلاتی برگشت داده می‌شوند و باید بدانند که مسیرهای منتهی به مرز همچنان بسته است و هیچ برنامه‌ای برای باز شدن آن نیست.

فرماندار مهران در خصوص بخشنامه‌‎ای که الکاظمی نخست وزیر عراق شب گذشته صادر کرد نیز تصریح کرد: خروج کسانی که در پایانه مرزی هستند برای ورود به عراق تسهیل شد و این افراد در صورت کامل بودن مدارک و مجوزات از پایانه عبور می‌کنند ولی به باقی افراد اجازه ورود به عراق داده نخواهد شد. 

به گزارش فارس، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شب گذشته منحصرا درباره حضور زائران ایرانی در مرز «زرباطیه» (مهران) بخشنامه‌ای صادر کرد.

در این بخشنامه آمده است با توجه به حضور تعداد زیادی از زائران ایرانی، با تسهیل امور زائران در مرز مهران طبق قانون موافقت شده است.

سردار دلاور القاصی‌مهر نیز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه مرز مهران همچنان بسته است، گفت: پلیس راه و نیروی انتظامی در محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران مستقر هستند و از حرکت خودروهای غیر بومی و زائران به سمت پایانه مرزی جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول