اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

قیمت مرغ بالا رفت؛ اما در ایلام ناپدید شد

مرغداران ایلامی فروش مرغ را بر اساس قیمت سابق به صرفه ندانسته و همین موضوع سبب شد تا کشتارگاه به صورت موقت تعطیل شود.

قیمت مرغ بالا رفت؛ اما در ایلام ناپدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، موضوع قیمت خرید مرغ مدتی است که به دغدغه‌ی مرغداران ایلامی تبدیل شده است تا جایی که از دیروز مرغداران اعلام کردند دیگر با قیمت سابق، حاضر به فروش مرغ به کشتارگاه نیستند،‌ همین موضوع سبب شد تا کشتارگاه ایلام فعلاً به طور موقت تعطیل شود و مرغ در بازار ایلام ناموجود شود.

فروش مرغ با قیمت مصوب قبلی برای مرغداران به صرفه نیست

قیصوری، رئیس اتحادیه مرغداران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار کرد: با وجود این که قیمت خرید مرغ از مرغداران در سایر استان‌های همجوار از حدود ۴ ماه پیش با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه افرایش پیدا کرده، اما در استان ایلام این قیمت همچنان بر اساس قیمت مصوب قبلی یعنی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است.

وی گفت: در شرایط اقتصادی فعلی، این قیمت برای مرغداران به صرفه نیست،‌ این در حالی است که قیمت تغییر کرده و مسؤولان استان حاضر به افزایش قیمت نبوده، لذا مرغداران هم برای جلوگیری از زیان بیشتر، حاضر به فروش مرغ با این قیمت نیستند.

برگزاری جلسات متعدد برای رفع مشکل

مهدی اصلانی، بازرس کل استان در رابطه با موضوع افزایش قیمت مرغ در استان به خبرنگار فارس بیان کرد: در رابطه با موضوع افزایش قیمت مرغ در استان تاکنون جلساتی برگزار شده که بنده اولاً به موضوع افزایش قیمت‌ها بدون اعلام رسمی ستاد تنظیم بازار اعتراض کرده و پس از آن هم نسبت به نحوه افزایش قیمت‌ها که بیشتر به نام مرغداران و به کام کشتارگاه بود، تذکرات لازم را ابلاغ کردم.

وی افزود: جلسه‌ دیگری برگزار شد تا در این جلسه مشکل مرغداران استان برطرف و کشتارگاه ایلام یک بار دیگر روند فعالیت خود را از سر گیرد.

افزایش قیمت بدون ابلاغ دستورالعمل رسمی

امیری مقدم، جانشین دادستان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: افرایش قیمت در اختیار قرارگاه ساماندهی مرغ است که بنا به صحبت‌های اخیر معاون وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش قیمت مرغ، برخی از استان‌های همجوار نسبت به افزایش قیمت مرغ بدون ابلاغ دستورالعمل رسمی اقدام کردند که همین موضوع سبب شده تا مرغداران ایلامی هم خواستار افزایش قیمت مرغ باشند.

وی افزود: در جلسات قبلی که برای این موضوع برگزار شد تذکرات لازم مبنی بر عدم افزایش قیمت قبل از ابلاغ دستورالعمل قانونی را به مسؤولان مربوطه ابلاغ کردیم.

مرغ کشتارگاه با قیمت جدید تأمین خواهد شد

رحیمی، معاون امور دامی اداره کل جهاد کشاورزی شامگاه دوشنبه ۳ آبان پس از پایان جلسه مربوط به رسیدگی به مشکل مرغداران ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در آخرین جلسه‌ای که با مسؤولان مربوطه در استان داشتیم این مشکل حل و مرغ مورد نیاز این کشتارگاه با قیمت جدید تأمین خواهد شد.

وی افزود: از این پس قیمت مرغ زنده درب مرغداری هر کیلو ۲۰ هزار تومان، قیمت درب کشتارگاه هر کیلو ۲۹ هزار تومان و قیمت برای مصرف کنندگان نیز به ازای هر کیلو ۳۱ هزار تومان خواهد بود.

حکایت  قیمت مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومانی مرغ در ایلام حکایت مرغی بود که یک پا داشت و قصد پا پس کشیدن هم نداشت.

واضح است که تصویب قیمت‌های مصوب برای جلوگیری از همین نوسانات صورت می‌گیرد و اگر این قیمت کارشناسی شده یا مطابق با شرایط اقتصادی فعلی نیست، لازم است هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

در این میان اما افزایش قیمت‌ها به سود هر کسی هم که تمام شود در نهایت فشار اصلی یک بار دیگر بر دوش مصرف کنندگان خواهد بود و لازم است مسؤولان راهکارهای مناسب برای حمایت از مرغداران را با کم‌ترین اعمال فشار بر مصرف کننده در پیش گیرند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول