اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

سطح سواد استان ایلام نزدیک به میانگین کشوری است

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه بالاترین درصد باسوادی مربوط به شهرستان ایلام و شهرستان ایوان است گفت: سطح سواد استان ایلام نزدیک به میانگین کشوری است.

سطح سواد استان ایلام نزدیک به میانگین کشوری است

بهروز حیدری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سطح سواد استان ایلام نزدیک به میانگین کشوری است.

وی ضمن اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به محض تشکیل نظام اسلامی همه را مکلف به ریشه کن کردن بی سوادی کردند افزود: اکنون نرخ باسوادی گروه هدف استان ایلام بر مبنای ابلاغ سرشماری سال ۹۵ ، ۹۴/۵۴ درصد است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: بالاترین درصد باسوادی مربوط به شهرستان ایلام و شهرستان ایوان است که به ترتیب ۹۶/۸۷ و ۹۴/۸۸ درصد است.

وی در ادامه بیان کرد: پایین ترین سطح سواد در شهرستان سیروان و دهلران که به ترتیب ۹۰/۱ و ۹۰/۳۲ هستند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: ۳هزار و ۷۰ نفر تحت پوشش دوره سواد آموزی هستند که در ۳ دوره سواد آموزی طرح انتقال و تحکیم ( اول ابتدایی تا سوم ابتدایی ) هزار نفر ( چهارم و پنجم و ششم ابتدایی )، هزار نفر ( دوره تحکیم سواد )، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای کمبود آموزش دهنده وجود ندارد اظهار کرد: با ایجاد واسطه با موسسات علمی آزاد تعدادی آموزش دهنده در سنوات گذشته با ثبت نام در سامانه سواد آموزی تحت عنوان فعال قرار گرفته اند و در راستای این مسئولیت فعالیت فعالی در سطح استان دارند.

حیدری ضمن اشاره به وظایف خطیر این نهاد اشاره کرد و گفت: برنامه های نهضت سواد آموزی استان ایلام شامل گفتمان سازی و جهاد تبین، توسعه و یادگیری براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، شتاب بخشی و سرانجام بخشی مسئله بی سوادی با تاکید بر مناطق حاشیه نشین، تکمیل پالایش اطلاعات بی سوادی با مشارکت نهادی های حمایتی، استفاده از فضای مازاد و نوبت مخالف مدارس است.

معاون سواد آموزی در ادامه بیان کرد: از دیگر برنامه های این سازمان میتوان به تفاهم همکاری با نهادی های اجرایی حمایتی، برگزاری مسابقات فرهنگی _ هنری با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بهره‌گیری از ظرفیت های رسانه های خبری و تصویری در زمینه ترویج طرح سواد آموزی و همچنین به نظارت مستمر و هدفمند از واحد های سواد آموزی استان و شهرستان ها اشاره کرد.

حیدری در پایان مصاحبه ضمن اشاره به انتظارت این نهاد خدوم گفت: انتظار می‌رود از شورای پشتیبانی استان و شهرستان که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که شورای پشتیبانی سواد آموزی را به عنوان شورای قرار گیرند تا این نهاد با توجه به وظیفه خطیر خود در سطح جامعه برنامه های خود را به نحوه احسن مانند سال های اخیر اجرا کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول