اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ایجاد اشتغال برای 696 نفر ایلامی در حوزه معدن

معادن و صنایع معدنی اداره صمت استان ایلام گفت: در حوزه معدن برای تعداد 696 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال برای 696 نفر ایلامی در حوزه معدن

ولی باج معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره صمت استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در حال حاضر استان دارای 16 ماده معدنی که شامل شن و ماسه کوهی، بیتومین، سنگ آهک، آلوویم آهکی(ماده اولیه تولید سیمان)، سنگ گچ، مارن، نمک سنگی، ماسه سنگ سیلیس، شیل، کلسیت، لاشه و مالون، مارن، سلیستین، ایندریت، خاک رس، شن و ماسه سیلیسین است. 

وی از شناسایی تعداد 216 معدن در استان خبر داد و افزود: از این تعداد معادن شناسایی شده 79 معدن فعال و 98 معدن دیگر در حال بهره برداری هستند. 

باج ادامه داد: یک میلیارد و پنجاه میلیون تُن ذخایر معادن شناسایی شده که ظرفیت اسمی تولید معادن بهره بردار 10 میلیون و 500 هزار تُن است.

وی در خصوص وصول حقوق دولتی معادن یادآور شد: در استان ایلام سال 1400 مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون تومان و طی هشت ماهه اول سال 1401 مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان وصول شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره صمت استان ایلام تصریح کرد: در حوزه معدن برای تعداد 696 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی از تعداد 10 محدوده در حال اکتشاف خبر داد و گفت: پهنه اکتشافی قیر طبیعی در شهرستان ایوان که یک پهنه به مساحت 114 کیلومتر بوده و 3 فقره پروانه اکتشاف صادر همچنین یک پهنه دیگر به مساحت 256 کیلومتر و برای آن هم 3 فقره پروانه اکتشاف صادر شده است.

باج درباره مشکلات بهره برداران معادن بیان کرد: اصلی ترین مشکل بهره برداران معادن ماشین آلات بوده که با توجه به افزایش قیمت خرید و اجاره وسائط نقلیه مشکل بوده همچنین وجود معارضین محلی و عدم نقدینگی، سرمایه در گردش و بازار محدود از قبیل این مشکلات است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول